Tere!
Minuga on selline lugu, et ma ei suuda oma meest ei kiita, ega avaldada talle enam armastust. Kiitustega olen ma alati tema suhtes kitsi olnud, sest kui ma seda teen muutub ta alati nii ülemeelikuks, see pole just õige väljend aga peale kiitust, arvab ta et tall on siis õigus minuga kindlasti kohe õhtul seksida ja kiituse momendil mind ohjeldamatult suudlema ja kallistama hakata. Minule meeldiks aga vastupidiselt õrn suudlus põsele, või väike kalli. Abikaasa on amburi tähtkujus sündinud ja ta on üleüldse suur helluste ja seksi armastaja, mida ei saa minu kohta öelda. Ka mina vajan hellusi ja seksi, aga poole, või veelgi vähem. Oleme sellest ka rääkinud, kuid ta vastab,et ta lihtsalt ei saa ennast tagasi hoida ja nii me siis mängime kassi-hiirt, tema läheneb mulle hoolega ja mina püüan distantsi hoida. Võibolla selline käitumine minu poolt innustab teda veelgi rohkem, kuid ma tõesti ei suuda. Meil on ka tütar 2,4.a., kes on hästi aktiivne ja kogu aeg vajab kehalist kontakti, kindlasti ka see on põhjuseks, miks ma tahan võimalikult palju üksi olla ja kehalist kontakti eirata püüan.(last ma küll suudan kiita iga asja eest.) Ainus aeg kui ma soovin kehalist kontakti on õhtul voodis mehe kaissu pugedes.
Armastus ei suuda ma aga väljendada aga sellepärast, et viimased 5kuud on minu jaoks olnud täielik katastroof tunnetes. Pärast lapse sündi ei olnud mu mees sugugi nii abivalmis ja lapse kasvatamisest osavõttev, kui ta lubas seda enne lapse sündi ning lisaks on sündinud ka väga palju halbu asju peale lapse sündi, mis viiski mind 5 kuud tagasi täielikule tunnete apaatsusele, olin nõus lausa lahutama, ma vihkasin oma meest,ta oli mulle kohutavalt vastik. Praegu on meie elu stabiliseerunud, leppisime ära ja ma olen talle olukorra selgeks teinud, et kui elu peaks veel samasuguseks minema, siis on lõpp. Ta on muidu tore inimene, hästi lahke ja liiga helde, püüab mulle igati armastust avaldada(ta tõesti armastab mind). Nüüd kus ma tööl käin peab ta ka last hoidma, ehk see paneb teda rohkem lapsega tegelema ja temast hoolima. AGA armastust ma talle enam avaldada ei suuda, kui ta ütleb mulle , et armastab mind, siis suudan vastata vaid, et jajah.
Kas ma teen talle ülekohut?
Jään tänuga vastust ootama.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Inimeste seksuaalsus ja seksuaalsed vajadused on erinevad. Kui Teile ei meeldi abikaasa käitumine ja Te ootate temalt midagi muud, siis tuleb sellest kindlasti avameelselt rääkida. Mõnikord me ise arvame, et oleme ennast küllalt selgelt väljendanud, kuid teise jaoks ei ole see olnud piisavalt selge või arusaadav. Siis tuleb asi uuesti üles võtta ja oma soove ning vajadusi selgitada. Lapse sünd on perekonna jaoks sündmus, mis nõuab palju jõudu ja energiat. Enamasti langeb suurem koormus just naise õlgadele. Laps paneb sageli proovile ka mehe ja naise omavahelised suhted. Te kirjutate, et pärast lapse sündi juhtus palju halbu asju. Te olete omavahel ära leppinud, kuid tundub, et need halvad asjad on jätnud teie suhetesse olulise jälje. Kas Te ei suuda oma mehele armastust avaldada või Te ei armasta oma meest? Arvan, et peate endas ja oma tunnetes selgusele jõudma. Soovitan võtta ühendust psühholoogiga ja rääkida ka nendest asjadest, mis vahepeal juhtusid ja millest Te ei ole kirjas kirjutanud.