Olen 14-ndat nädalat rase ja püüan mõista, et ma olen tundlikum ja võib olla ei mõtle väga adekvaatselt. Laps on ammu soovitud ja tahetud mõlema poolselt. Kuid nüüd ma tahaks ( mitte väga kindlalt) oma elukaaslasest lahku minna, sest ta on pidanud armukest ~1 aasta tagasi ja sõnades olen talle andestanud, kuid ma ei suuda endale andestada oma naiivsust, et ma midagi ei märganud ja unustada seda, mida ta mulle teinud on. See painab mind, põhjustab tema kallal nokkimisi, häirib kodurahu. Kuidas ma saaks rahu ja unustada ja edasi elada? Ma olen passiivne, väsinud ja tahaks üksi olla. Mida ma saaks teha?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Rasedus on muidugi väga raske aeg ja kui tõsised mälestused vaevavad, on see veel palju raskem.
Teisalt jällegi. See laps on ju teie mõlema soovitud laps. Ja teie partner on hoolimata oma eksimusest Teie vastu ikkagi teiega jäänud ja küllap ka valmis kandma ühiseid kohustusi lapse kasvatamise asjus ja jagama Teiega lapse sündimise ja kasvamise rõõme. Inimesed ikka eksivad. Kes meist siis eksimatu oleks. Muidugi, ühed eksimused teevad rohkem haiget kui teised. Aga minu arvates on peatähtis see, mida inimesed teevad siis kui on oma eksimused ära teinud. Ehk siis, milline otsus langetatakse. Teie partner on otsustanud Teiega jääda ja Teiega elu jagada. See on peatähtis asi.
Kui Te nüüd otsustate, et Teie tahate ära minna, siis mõelge selle üle väga hoolega järele. Te olete tegemas väga olulist otsust ja mitte ainult enda suhtes vaid ka selle veel sündimata lapse suhtes. Ja tema ei saa praegu kuidagi Teile ütelda, kuidas tema elada tahaks: kas koos oma ema ja isaga või ainult emaga. Kui Te ei suuda üksi otsustada, siis kõnelege sellest kellegagi. Mõne psühholoogiga näiteks. Oma sõprade ja sõbrannadega olete te ju kindlasti rääkinud.
HK