Lp. dr Irene Kalvet
Esiteks tahaks tunnustada teid selle auväärse töö eest, mis te siin portaalis teete.
Minu mure seisneb selles, et olen 6. kuud beebiootel, aga elan raseda kohta äärmiselt närvilises keskkonnas ja kardan sellepärast lapse pärast.
Olen iseloomult rõõmsameelne ja igati positiivne inimene. Elan veel praegu koos vanemate ja õega, kes on murdeeas ning täielik närvipundar. Ta ei lase kellegil rahus elada, lõugab, kisab, korraldab nädalavhetuseti skandaale kui midagi ei saa ja on äärmiselt lohakas. Minu meelest on vanemad ta äärmiselt ära hellitanud ja lubavad talle kõike, ei piira midagi, ta on vanematele kui "lemmiklaps". Ja kui ta midagi ei saa (vanematel kõige jaoks raha ka ei jätku), on järgmine skandaal lahti. Ta on selline inimene, kes võtab teistelt tohututes kogustes energiat. Ta saaks nagu rahuldust selle eest, et ta teiste kallal heast peast norida saab. Ja mida rohkem sa keelad, seda hullemaks ta muutub.
Mind kasvatas peamiselt vanaema, kes on nüüdseks juba kaua aega surnud.
Õe pärast ei taha ma enam kodus ka viibida. Tema põhjustatud närviline olukord mõjub mulle raseduse ajal palju rohkem, vahest isegi nutan sellepärast, et isegi sel ajal ei osata minuga arvestada ja mulle natukenegi rahu anda!
Sellepärast olen ise ka närvilisemaks muutunud. Kardan väga lapse pärast. Tuttavad mulle koguaeg räägivad, et sel ajal tuleb rahus ja rõõmsameelne olla ja mõelda ilusaid mõtteid lapsest. Loomulikult on see õigus, aga kodus on minult igasugune rahu võetud. Vahest käin seal öösiti ainult magamas. Kavatsen end niipalju kokku võtta, et uue elukoha enne lapse sündi muretseda, sest oma last ma nii üles kasvatada ei taha!
Kuidas võivad mu beebit pidevad närvilised situatsioonid mõjutada? Olen 6. kuud rase. Kas ta võib sündida selle võrra rahutum? Ega see veelsündimata lapse närvisüsteemile halba ei tee?
Jään hoolega Teie vastust ootama
Ilusat aasta lõppu soovides
T. (23.a.)

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Tänan ilusate soovide eest! Lapse pärast ärge väga muretsege, kuid kui võimalik vältige olemast pingeid tekitavates kohtades. Usun kindlalt, et vanemad armastavad teid mõlemaid võrdselt. Küllap nad püüavad Teid säästa liigsest pingest kodus ja seetõttu annavsd õele näilise soosingu. Teie olete praegu kindlasti suurema tähelepanu all vanemate hinges, sest saavad neist ju vanavanemad. Soovituseks Teile: olge ikka rõõmsameelne, rääkige ja laulge oma lapsele ja paluge õde olla veidi rahulikum. Teismelisel endal on keeruline aeg ja ka tema vajab toetust. Õde ei suuda vahel end krontollida, ning olukorra teeb keeruliseks talle see, kui temaga riieldakse. Ka tema vajab praegu rahulikku miljööd ja vanemate ja Teie toetust. Rääkige õega enda hirmudest, küllap oskab ta hinnata seda, et Te temaga nõu peate, ega pea teda titaks.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.