Tere !
Olen 26 aastane noor naine, kelle probleemiks on enese pidev alahindamine ning ebakindlus. Arvatavasti on selle põhjuseks varane kooliaeg, kus õpetajad laste isiksust ja arvamusi maha surusid vms. Hoolimata sellest, et olen koolid lõpetanud, magistrikraadiga ja juba ka karjääri teinud, ei suuda ma ikka ennast armastada ja vääriliselt hinnata. Ebakindlus ja alahindamine pigem kasvab seda rohkem, mida rohkem ma öpin või töötan. Pabistan kõige pärast ja tekitan juurde probleeme, mille tõttu ei saa korralikult magadagi, vaid vahin lihtsalt peksleva südamega lakke. Ma olen elus palju kiita saanud, kuid seda jätkub vaid väheseks ajaks. Olen ikkagi enda vastu karm edasi.
Tegelikult võiksin sellest probleemist jäädagi siin rääkima. Kui selle põhjalt, mis kirjutasin, saaksin mingisuguseid soovitusi või nõuandeid, oleksin väga tänulik.
Samas küsiksin, kas sellise probleemiga on mõtet psühholoogi poole pöörduda abi saamiseks? On tegemist probleemiga, mis nõuab pikemat käsitlemist ? Saan ma end aidata ise (ainult ise ?) mõnede raamatute või materjalide abil ?
Suured tänud ette !
Sara

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Alustan küsimustele vastamisega. Kindlasti on põhjust pöörduda psühholoogi - psühhoterapeudi poole. Kui pikka aega nõuab selle probleemi käsitlemine, on raske ütelda. Kui ka Te psühhoterapeudiga koos oma raskustega tegelete, siis peate ikkagi suurema osa tööst ise ära tegema. Seega, ise ikka. Aga kellegi abiga. Raamatute või materjalide? Hmmm .... Kindlasti on kirjutatud mitmesuguseid eneseabi raamatuid. Ma ei ole eriti suur taoliste raamatute pooldaja, sest need kipuvad rohkem probleeme tekitama kui lahendama. Sellepärast ei oska ka Teile ühtki neist soovitada.
Ma arvan, et analüütiline psühhoteraapia oleks päris asjaks Teile, ehk. Neid leiate kas telefoniraamatust või veebist nimetuse alt Eesti Psühhoanalüütiline Selts.
HK