Tere!!
Mina hakkasin oma elukaaslasega(mehega 24a) koos elama 3 aastat tagasi. Ma teadsin juba siis et ta on pärit vaesest perest, kogenud palju koduvägivalda jne. A mulle meeldis tema juures kõige rohkem see, et ta tuli mingi hetk oma ema juurest ära, linna elama. Elas siin ja seal, sai tööd ja ütleme nii, et aastaga sai jalad peaaegu alla. A üks asi veel- tal oli kunagi ka väga raske autoõnnetus ja arstid ütlesid juba siis, et närvikahjustus ja ei tea, mis veel.
Ta on mul küll väga südamlik ja temaga on lõbus olla. A tema minu arvates psüühilised probleemid avalduvad siis, kui on vaja tähtsaid otsuseid vastu võtta ja veel hullemini avalduvad need alkoholi tarbides- ta käitumine muutub ettearvamatuks ja vägivaldseks(mitte minuga).
Ta on väga ebakindel. Ta kuulutab ükskõik, millise tegevuse(näit. kui kodus midagi vaja teha) juba enne tööle asumist lläbikukkunuks. Ja kui ma ütlen, et nii ei saa asjasse suhtuda, siis ta hakkab rabistades sellega tegelema, kui esimese viie minutiga ei õnnestu, siis läheb närvi.
Ma loodan, et saate aru, mis tüüpi vaimse häirega (kui nii võib öelda) on tegu ja tõesti ootan teie poolt abi või mingisugust suunamist, et teda aidata.
PS: Peale autoõnnetust soovitas arst talle mingeid rohtusid, mida tuleb võtta, kui tunneb ärritust, a neid ta loomulikult ei võta.
Teie abile lootes, Riita.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Riita!
Kui arst ütles, et on närvikahjustusi autoavarii järel, siis äkki nii ka on. Ja rohtusid tuleb võtta. See ongi põhiline abi. Kui mingi trauma on läbi tehtud, siis olematuks seda ei saa teha. Kui avarii tagajärg oleks näiteks olnud kehaline raskus, näiteks oleks jalg põlvest kangeks jäänud, see oleks ehk mõistetavam olnud. Aga närvikahjustusega on sama lugu. Sellega tuleb leppida ja leevenduseks ravimeid tarvitada. Sellega on muidugi raske leppida. Kindlasti. Teinekord aitab psühholoogi abi oma raskusega leppimisel paremini, kui oma lähedase inimese toetus. Oma inimesele püütakse ikka näidata, et midagi ei ole teistmoodi.
HK