Tahaksin küsida nõu mind viimasel aastal vaevanud probleemile. Endast niipalju,et olen keskeas naine,oma erialal töötanud juba 26 aastat. Viimasel aastal on mul tekkinud lahkhelid ühe oma töökaaslasega,kellega oleme koos
töötanud 16 aastat ühes toas. Tegemist on nn.üksikemaga,kes on minust 10
aastat noorem. Varem saime alati hästi läbi,rääkisime oma kodust ja lastest ja
üldse kõigest.Kõik oli normaalne ja tore,kui mingist ajast hakkas ta mind vältima ja tema suhtumine ei olnud enam sõbralik. Panin seda ükskord tähele ja isegi küsisin temalt,milles probleem,et ta minuga enam nii sõbralikult ei
suhtle ja nagu hoiab kõrvale. Siis ta pöikles vastusest kõrvale ja ütles et tema
oma arvates suhtleb normaalselt. Nii see asi tookord jäi,aga tasapisi see süvenes,kuni ükskord ta hakkas ülbust välja näitama. Algul ma ei teinud sellest
eriti välja,kannatasin ära,aga ühel päeval sai mu mõõt täis ja ma küsisin temal,et miks ta minuga niimoodi ülbitseb. Ja siis läks tema poolt selliseks sõnasõjaks,mis mind päris jahmatas. Endal ei olnud sellise käitumise õigustuseks mitte midagi põhjenduseks õelda. Mina püüdsin jääda rahulikuks ja
soovisin,et see asi lõpeks ja hakkaksime jälle normaalselt suhtlema. Aga ei,
seda ta ei soovinud ja sellest ajast(nüüd 3 kuud tagasi) tema minuga ei räägi.
Isegi hommikul ei ütle tere ja õhtul hea aega. Põhjust ma ei ole teada saanud.
Kuidagi saame tööasjad aetud,kuid ilma sõnadeta. Ja hiljuti,kui olin üht tööasja
temalt küsinud,sain sellise minu isiklikku ellu puutuva mõnituse osaliseks,et
jube. Ei tea,mis ühe inimese selliseks õelaks ja kurjaks teeb,ilmselt on ta elus
nii kibestunud,et peab selle kellegi kaela valama. Raske on niimoodi töötada ja
selle mure võtan ju ka koju kaasa,sest see segab elamist. Minu isiklik elu on
õnneks korras. Ehk oskate mulle nõu anda,ette tänades!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan töökaaslasega veel kord rahulikult vestelda, kui Te nii väga tahate teada saada põhjust, miks ta Teid väldib. Peate olema valmis ebameeldivusteks, kuid soovitan jääda rahulikuks. Kui põhjus vöib olla Teie käitumises, siis andke omapoolne panus selle muutmiseks. Kui olukord Teid jätkuvasti ei rahulda, paluge oma tööandjat end paigutada mujale, kui see võimalik on.
Teie ise püüdke keskenduda oma perele ja tuttavatele, nautige nende seltskonda. Püüdke oma hoiakut töökaaslase suhtes muuta ja pidage meeles, et kõigile inimestele me keegi meeldida ei saa.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.