Mul on käitumishäirega 13 aastane poeg. Vaatamata sellele, et ta on suhteliselt võimekas laps, pole teda koolis käimine, õppimise eesmärgil, kunagi huvitanud. Siiani on ta läbi saanud ilma õppimata. Vanemana olen ma kogu aeg last suunanud õppetöö juurde ja püüdnud selgitada selle vajadust. Enam koolis ilma õppimata hakkama ei saa. Õpetajad on temast väsinud. Ta käitub ebakorrektselt. Puudub koolist, hulgub, juhtub, et jääb ööseks sõbra poole. Kõige hullem tundub mulle see, et laps haiglaselt valetab, võtab raha, müüb kodust asju maha.Oleme käinud Psühhiaatria Kliinikus arsti vastuvõtul, öeldi, et pole midagi ravida. Öelge palun, mida ma pean tegema või kelle poole pöörduma. Mu laps visatakse suure tõenäosusega varsti koolist välja. Kas tõesti polegi kusagilt abi saada? Kas võib olla tõsi, et arstid ja psühholoogid riiklikust asutusest ei ole piisavalt huvitatud patsientide aitamisest? Tunnen end pealtvaatajana oma poja allakäigus, ma ei oska enam midagi teha!
Ma ei arvagi, et probleemi on võimalik lahendada kirja teel, aga soovitage kelle poole võiks pöörduda ja ka abi loota. Elame Tartus.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kirjutate, et pojal on käitumishäire. Kas seda on kinnitanud psühhiaater, kelle juures olete käinud? Soovitan veel kord koos pojaga tohtri juurde minna, küllap on temal Teile pakkuda abi. Küsige tema arvamust selle kohta, kas Te võiksite koos pojaga teraapias käia. Noor inimene otsib tähelepanu, kuid teeb seda vääral moel. Tartus on võimalik psühholoogi juures käia nii polikliinikus, kui ka erasektoris ja väide, et spetsialistid riiklikus sektoris inimeste aitamissest huvitatud ei ole, ei pea paika. Noormees peaks leidma tee psühholoogi juurde, et saada oma teislmeliseea probleemidele selgust ja temaga koos leidma lehendusi kooliprobleemidele ja koduprobleemidele.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.