Mul on selline mure,et mu poeg (saab 4-a.) ei taha lasteaias käia.Sügisel saime ühte rühma,kus ta sai käia nädala.Oli näha,et talle seal väga meeldis,nii lapsed kui ka kasvatajad.Siis otsustas juhataja panna ta ikka endavanuste rühma,öeldes,et nii on lapse tuleviku seisukohalt parem.Lohutas ainult sellega,et tema lapsed nutsid iga päev kuni kooliminekuni.Aga see oli oma 30 aastat tagasi ja kõik teavad milline kord siis lasteaias oli.(Poisi kasvataja on ka jäänud sellest ajast).
Selles rühmas aga talle üldse ei meeldi.Hommikuti nutab,mõtleb igasuguseid
haigusi välja,et jumala eest ei peaks lasteaeda minema.Olen rääkinud juhatajaga,et saaks ta tagasi sinna teise rühma,aga ei miskit.Olen küsinud ka lapse käest,mis talle ei meeldi,aga nii väike laps ei oska vist oma probleeme sõnastada.
Võib-olla on asi selles,et poiss ei saa teiste lastega kontakti,ei oska ja ei taha nende mänge mängida.Ta on küllalt vaikne ja tagasihoidlik laps (oma kasvult on ta ka teistest väiksem).Samas kuskil mängunurgas saab ta teiste lastega väga hästi läbi.Või hirmutab teda see,et ta peab päev otsa enda eest seisma ja iseendaga toime tulema,kui ema kõrval ei ole.Või on viga tõesti selles kasvatajas.
Veel nii palju,et see ei ole tal esimene aasta lasteaias.Ainult pika vahemaa tõttu olime sunnitud vahetama.Eelmises lasteaias ei olnud asi nii hull,kuid natuke ikka.See asus väikelinnas,kus olid toredad kavatajad.Igal õhtul sain teada,kuidas lapsel läks,kuidas sõi jne.Selles suhtes valitseb praegu küll täielik ükskõiksus.
Ja siis on seal yks poiss,kes igal hommikul nutab ja suurest närvipingest oksendab.Midagi on seal kapitaalselt mäda.
Palun aidake.Kas mu laps peab 4 aastat igal hommikul nuttes lasteaeda minema.Või on sellele lahendus.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teie õigus on laps panna sinna rühma, kus ta tunneb end paremini. Lasteaia kohus on lastele tagada nende heaolu. See, mis Teie lapsele hea on, ei ole ainult lasteaia juhataja otsustada, vaid see selgub koostöös Teie ja Teie lapsega. Seda ei saa küll normaalseks pidada, et laps lasteaias pikka aega nutab, või veel hullem-oksendab. Kõike seda peate juhatajalt nõudma, kuid delikaatselt. Poisslaste areng on vahel aeglasem ja seetõttu on Teie poja panek suuremate rühma õigustamatu. Kui olukorda rahulikult lahendada ei saa, tuleb võtta teised vanemad ka appi ja asi lahendada jõuliselt. Küllap selles majas suhtutakse ka töötajatesse ebaõiglaselt, mitte ainelt lastesse.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.