Tere!
Olen 20 aastane neiu!
Minu mureks on see, et olen kergest ärrituv. Kui mulle miski ei meeldi siis lähen endast välja ja ütlen sõnu mida ma tegelikult ei mõtle.
Hiljem saan ka aru, et käitusin valesti! Tunnen, et põhjuseks on egoism!
Kui mina tahan, siis mina pean ka saama ja kui mulle ei meeldi siis ei meeldi ja nii see ka jääb!!
Aga sisimas tunnen, et see ei ole õige! See pärat pöördungi teie poole ehk oskate mulle nõu anda, et kuidas saaksin end kontrollida, et vältida tülisid jne!
Ette tänades neiu!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kas Te olete kogu aeg ärrituv olnud või olete selliseks muutunud viimasel ajal? Kui Te olete selliseks muutunud, siis mõelge, mille pärast? Ja kui Te olete selle üles leidnud mille pärast, siis mõtelge, kas Te saate selles asjas midagi muuta? Kui ise ei oska, siis külastage kedagi, kes võib-olla oskab.
Kui Te olete kogu aeg selline kergesti ärrituv olnud (no umbes niikaua, kui Te iseennast mäletate), siis läheb natuke kauem aega. Kui Te ise enda kohta ei mäleta, küsige oma vanemate käest järele. Ja kui tõesti nii on, siis tuleks minna pikema-ajalisse psühhoteraapiasse. Näiteks psühhoanalüütiku juurde. Meil on Tallinnas ja Tartus ja mõnel pool mujalgi sellised olemas.
Muidu lihtsad nõuanded sellised, et enne kui Te kellelegi ärritunult vastate, siis lugege enne kümneni, kui midagi ütlete. Kui see ei aita, lugege kahekümneni. Ja kui Te nüüd seda kirja lugedes ärritusite, siis tuleb ikka kindlasti psühhoteraapiasse minna.
Palju jõudu,
HK