Mul on 16-a.poeg,kelle käitumine teeb mulle muret.Ta ei viitsi koolis käia,kuigi saab aru,et seda peab tegema,ei viitsi isegi süüa vahest,kuigi on siiamaani olnud hea sööja.Sporti teeb ka viimasel ajal väga harva.
Olen püüdnud probleemi välja selgitada,kuid asjata.Ütleb,et pole viga midagi.
Lugesin Terviselehest,et noortel v?ib esineda depressioon.Kuidas see väljendub ja kuidas ravida?Kas peaks pöörduma psühholoogi poole?

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Laste ja noorukite depressioon on oma avaldumisvormidelt samasugune kui täiskasvanutelgi. Ikka on esikohal alanenud meeleolu, huvide ja elurõõmu kadumine, energia vähenemine (ei naudita enam tavapäraseid tegevusi, tekivad probleemid koolis vms.). Depressioonile võivad lapse- ja noorukieas sageli lisanduda ka käitumisprobleemid nii koolis kui kodus. Lapse- ja noorukiea depressiooni korral kasutatakse ravimeetoditena nii psühhoteraapiat kui ravimeid (mõlema vajalikkuse otsustab spetsilist konkreetse kliendi kaebusi põhjalikult selgitades). Kui probleemid häirivad igapäevaeluga kohanemist, tuleks kindlasti pöörduda spetsialisti (psühhiaater, psühhoterapeut) poole.