Olen alustamas lahkuminekut oma mehest. Me elame ühes väikeses kohas, mina elan seal muidugi rohkem. Tema käib tööl mujal, aga muul ajal on ikka minu ja lapse juures. Siinsamas elavad ka tema vanemad ja ta ise on siin sündinud ja kasvanud. Mina siit lahkuda ei taha ja soovin oma edaspidist elu elada samas paigas, aga teises korteris. Probleem on aga järgmine. Mees on mängusõltlane ja minu psüühiliselt täiesti haige inimene. Oma sõltuvuse küüsis on ta olnud juba aastaid. Meie kooselu on kestnud 4 aastat. Meie ühine laps on 2 aatane. Ta on mulle palju haiget teinud, nii füüsiliselt kui vaimselt. Ta teab, et ei armasta teda enam ja seda rohkem on ta hoogu läinud. On loopinud nõmedaid ähvardusi. Püüab mulle haiget teha ka lapse kaudu. Mul on mure kas siin samas edasi elades ma siiski jään tema elust kõrvale, et ta ei tule mind ähvardama, et ei tee lapsele halba? Mida sellisest inimesest võib oodata, kui paljuks on ta meeleheites võimeline? Ta on oma elu suhtes alla andnud. Tema elu on mäng. Aga kord saabub ka ahastus, äkki tuleb ta just siis mulle haiget tegema. Üldiselt on ta äpu. Ta on laisk ja tal on väga raske oma tegevusi organiseerida.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mul on suhteliselt keeruline hinnata Teie riskide tõenäosust Teie meest lähemalt tundmata. Muidugi, üldiselt võttes, Teie kirjeldatud riskid on üsna võimalikud. Kui Te olete need võimalused esile toonud, siis oma meest tundes olete kindlasti kaalunud, mis võiks juhtuda.
Siiski, pisut üldissemalt, teistele juhtumitele mõeldes, võib nende ebameeldivuste juhtumise tõenäusust üsna kõrgeks hinnata, isegi siis, kui mees on laisk. Samasse väikesesse kohta elama jäämine on seotud tulevikus kindlasti mingite raskustega. Tihtipeale on lahutus ja partneri mahajätmine asjad, mis tekitavad mahajäetus suurt meelepaha ja see võib isegi seni laiska inimest ärgitada aktiivsele tegevusele. Mõnel juhul ei aita isegi teise kohta kolimine või suurlinn (meie mõistes suurlinn).
HK