Meil on igati tore ja rõõmus 2,9 aastane poiss. Hädas oleme tema kurjade hoogudega. Ta läheb nii agressiivseks kätte, et me ei oska sellele kuidagi lõppu teha. Kõik algab alati mingist tobedast tühiasjast, et emme näiteks seisab vale koha peal või on issil käed valesti ja loomulikult hommikul ärgates on tuju kohe paha. Igatahes keerab poiss ennast nii üles, et karjub vihase näoga kõigi peale, pole ühegi asjaga rahul ("mine ära" ja kui minekule keerame, siis tuleb kiiresti "ära mine") ja hakkab lõpuks lööma. Oleme proovinud tähelepanu kõrvale juhtida, ignoreerida, kaissu võtta, kinni hoida, mida iganes; mitte miski ei aita. Sellised hood võivad tal kesta tunni ja üle selle ja see on koledasti kurnav. Ootan kaheksandat kuud teist last ja kardan juba tita vaimse tervise pärast, sest ma ei salga, et lähen endast teinekord täiesti välja ja igatahes kardan juba ette neid tülisid. Mis veel siis saab kui tita sünnib!?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teie noormehega ei juhtu midagi ebatavalist. See on väga paljudele vanematele tuntud käitumisviis just selle-ealiste laste juures. Sellel on kogunisti oma nimi. Inglise keeles on see "temper tantrum". Tegin hommikul kiire võrguotsingu selle terminiga ja leidsin Teile lugemiseks mõned kohad:
http://www.latrobe.edu.au/bouverie/kidsonly/ttc/temper_tantrum.html
http://www.4therapy.com/consumer/life_topics/item.php?uniqueid=6929
http://www.globalideasbank.org/wbi/WBI-7.HTML
http://www.parentingtoddlers.com/toddlertempertantrum.html
Kui Te olete selle kõik läbi lugenud, siis järgmine asi, mida võiks teha, on proovida neid soovitusi rakendada. Teie kirjast võib lugeda, et paljutki Te olete juba teinud. Muidugi tekib küsimus, kas Te olete olnud piisavalt järjekindel, et neid lahendusi rakendada, mida Te olete leidnud või veel leiate. Mu arvates on kõige tähtsam see, et vanemad oleksid 1) üksmeelel, mida ja kuidas teha ja 2) oleksid leitud võtte puhul järjekindlad.
Ja siis järgmise sammuna palun minge mõne korraliku lastepsühholoogi jutule, kes ka perekonnaga töötamises kogemust omab.
Jõudu,
HK