Olen eluaeg inimesi kartnud. ma ei ole vist elu jooksul mitte ühtegi korda ise võõra inimesega rääkima läinud. Alati on tunne, et äkki ma ei meeldi teistele. Äkki nad ei taha minuga rääkida. Äkki ma ainult tüütan neid.
Mul on tunne, et see on teeb mu elu väga raskeks. Isegi kui kellegagi (näiteks kursusekaaslastega) niisama igapäevast juttu võib rääkida, siis lähemaid sõprussuhteid ei suuda ma eriti kellegagi luua. Mõned sõbrad, kes mul on, on kõik keskooliajast pärit.
Mitu korda on kool pooleli jäänud, kuna iga päev on tunne, et täna ei taha kedagi näha. Ei taha näha inimesi, kes on "normaalsed" ja tunda ennast ise niivõrd ebanormaalsena. Ja kui need päevad muudkui kuhjuvad, siis jääbki lõpks üldse kooli minemata. Praeguseks olen ma ühel erialal kuidagimoodi 2 aastat vastu pidanud, aga ikka enam ja enam on hommikuti tunne, et kuidagi ei suuda ennast sundida korterist väljuma. Ja et mis mõte sellel on, kui ma ei ole niikuinii piisavalt intelligentne, vaid lihtsalt keskpärane?
Samas on tunne, et kui ma oma suhtlemispuude tõttu niikuinii kellegagi kunagi perekonda ega lähemat suhet ei ole võimeline looma ja erialaselt ka olen vaid keskpärane, mitte eriliselt tark, siis mis mõte minu eksistentsil üldse on?
Kas ma olen lihtsalt laisk? Või on mul midagi tõeliselt viga ja saaks seda kuidagi parandada?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere! Kui Sa inimesega kontakti võtad ja arvad, et Sa talle ei meeldi, mis siis Sinuga juhtub? Ma olen kindel, et Sinuga ei juhtu midagi, seisad ikka kindlalt kahel jalal. Miks Sa arvad, et Sa inimestele ei meeldi? Sul on ju sõpru, küllap Sa neile ikka meeldid. Mõne sõbraga võiksid oma muret jagada eesmärgiga, teada saada, mis on Sinus huvitavat, miks Sa talle meeldid.
Arvad, et oled laisk. Sa oled ettevaatlik, tundlik ja kardad haiget saada. Miks Sa ebakindel oled, ma ei tea. Enesekindlust saad tõsta nii, et Sa siiski püüad suhelda ja ei karda tõrjumist. Pole ju kuidagi võimalik kõikidele meeldida- püüa see meeles pidada. Kui intelligentne Sa olla tahad ja kes on see ekspert, kes selle hinnangu annab ja millega seda mõõdetakse? Mõtle selle üle!
Sina oled täpselt nii " normaalne", nagu Sa endast mõtled. Kui Sa ise endaga rahul oled sellisena, nagu Sa hetkel oled, julged Sa suhelda teistega ja vaatled neid veidi teise nurga alt ja suudad olla üha enam rahul endaga.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.