Minu mureks on abikaasa meeleolu. Olen ise varasemalt psühholoogi poole pöördunud ja olen jõudnud arusamisele, et olen omalt poolt kõik teinud, kuid siiski rahu ei saa. Nimelt on mu mees väga tujukas, me võime vahel nädalate kaupa vaikida, ja tekib tunne, kas oleme tülis, kuid siis meetutades ei tule ühtki tüli meelde. Samuti on ta intiimsuhetes väga passivne, ka alkoholi suhtes väga tundlik, st. joob harva kuid ei saa tihti pidama, ühesõnaga alkohoolik. Ka ei saa me kokkulepet laste kasvatuses. Olen proovinud välja selgitada, mis teda häirib, kuid asjata, vastuseks saan, et mõtlen ise probleemid välja. Kui olen proovinud mainida psühholoogi poole pöördumist, siis vastus on väga konkreetne, et temal ei ole midagi häda. Kui ühel korral õnnestus ta lapse tõttu arsti juurde vedada, siis tulemus oli vastupidine, kuna tal tekkis tunne, et kõik mida psühholoog rääkis oli tema vastu suunatud. Nii on ta kogu maailma peale vihane, kõik on tema vastu. Kui ta on väikese vine all, siis saab aru, et käitub valesti nii laste kui ka minu suhtes, kuid kainenedes on kõik endine. Tema põhjenduson, et ma olen kord selline. Oleme abielus 18 aastat, tuttavad juba 15 aastaselt ja kui ma ei teaks milline ta seest poolt on ei suudaks ma päevagi temaga koos olla. Ta ei ole vägivaldne, kuid sõnadega oskab palju rohkem haiget teha. Olen andnud talle võimaluse ka lahkuda kui me talle koormaks olema, kuid ta väidab, et tal ei ole kedagi peale meie ja ma usun teda. Nii tahaks teda aidata, et ta ometi rahu leiaks kuid ei oska, tunnen ennast tühjaks pigistatuna. Olen pidanud olema tõlgiks tema ja laste vahel. Ta oli ideaalne isa kuni lapsed olid väiksed, kuid nüüd on lapsed tema arust tänamatud, sest neil on oma arvamus. Ta ei suuda seda mõista. Ise olen paljude asjadega harjunud, kuid kõige suurem hirm on see, et lastest ei kasvaks samasugused pessimistid. Kas on üldse mingit lahendust? Olen tänulik igasuguse nõuande eest.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere,
Hoolid väga oma perest ja oma mehest-see on kena.
Kui palju hoolid Sa aga endast, oma vajadustest?
Võtmeks Sinu olukorras on suurem hool enda eest.Muutuda saad Sina,teisi muuta vastu nende tahtmist on keeruline. Soovitan Sul muuta oma hoiakut mehe suhtes. Sinu ootused mehe rollile on sellised, mida ta täita hetkel ei suuda või ei oska. Oma ootustest pead Sa talle muidugi rääkima.
Vaja on Sul muuta oma hoiakut tema suhtes.Harjuta paar nädalat nägema tema käitumises kõike seda, mida ta teeb hästi. Kõik muu püüa jätta tähelepanu alt välja. Pööra oma vajadustele rohkem tähelepanu.
Kui oled mõni nädal püüdlikult harjutanud, kontrolli oma tundeid mehe suhtes ja kogu koduse olukorra suhtes. Ma loodan, et oled edu saavutanud.
Teismeliste laste käitumine võib olla vahel ettearvsmatu-püüdka säilitada rahu, lapsed on suureks saamas.
Jõudu ja edu soovides,
Irene.