Tere!
Tahan aidata oma 7a. poega. Sellest aastast alustas ta oma kooliteed. Esimesel päeval enne aktust nuttis ja keeldus minemast suurematega klassi.
Lõpuks isa käekõrval ikka minek õnnestus. Nutetud silmadega istus aktusel.
Kuna teadsin, mis enne aktust toimub, siis rääkisin talle sellest nädal enne. Kirjeldasin ka oma koolitee algust . Minu jutust polnud mingit abi.
Kui pärast küsisin, et mida sa kartsid, siis ta ei tea isegi.
Saadan teda kooli ja vastu läheb isa. Saadan teda hea meelega, kuigi mulle meeldiks, et ta läheks ise. Lahkuda tohin hommikul siis, kui õpetaja on kohal. Ja kui esimene on uus tund, ja ta ei tea, milline õpetaja on, siis jälle nutab.
Istume hommikul garderoobis ja ootame õpetajat. Esimene kell heliseb ja jälle nutt, et õpetajat pole. Ega ta oma pisaraid teiste eest ei varja ka. Kardan , et koolikaaslased kuidagi reageerivad. Siiani vist mitte.Peale kooli on rõõmus ja kui küsida, et kuidas läks , siis vastus on alati, et hästi. Kirjeldab oma koolipäeva ja midagi negatiivset sealt mulle ei kuma. Olen tema jutust aru saanud, et ta suhtleb teistega. Vahel mängib poistega vahetunnis , vahel joonistab klassis.
Ma tean, et tal võib olla sisseelamisel raskusi. Seda nägin juba lasteaias. Esimene aasta läks nutuga. Viimasel aastal läks hommikul ise lasteaeda. Kasvataja sõnul oli ta lõpuks üks liidritest. Aga siis teised lapsed olid temast
nooremad. Enne kooli käis ta ka kaks aastat eelkoolis. Just selle mõttega, et kooli sisseelamine oleks valutum. Sellel aastal tahtsime last panna ka trenni.
Kõik oli kokku lepitud. Ta oli nõus. Kümme minutit enne trenni otsustas ta et, ei
tema ei lähe. Nutuga tehtud otsus.Loobusime ja üritame järgmine aasta.
Kuidas teda aidata ? Arvasin, et lasteaia probleem tulenes tema vanusest. Aga ei, koolis jälle sama. Kuidas oma last julgustada?Samas ma ei saa öelda ,et ta arg oleks ja suhtlemisraskustega. Või pole probleeme siis, kui mina olen kohal. Kardan, et ühel päeval ei taha ta üldse kooli minna. Mul on raske, kui tal on raske. Või oodata, et kõik laabub ja ta harjub. Alles kolmas nädal koolis.
Murelik ema.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Muutus lapse elus tekitab talle hirmu ja see on täiesti mõistetav.Kool on tema elus suur muutus. Laps saab julgemaks päev päevalt. Koolis läheb tal hästi, nagu ta väidab ja küllap leiab ta peagi kellegi sõbra, kes talle tuge pakub. Seni saatke ikka teda kooli ja minge vastu ka, niikaua kui ta seda soovib. Tundub, et ta on selline laps, kellele on vaja muutustest varakult rääkida, nii nagu Te enne kooli minekut tegitegi. Tema abistamine seisneb selles, et Te teda pidevalt julgustate. Küsige palju kooli kohta, et ta õpiks Teile rääkima, mis koolis toimub, ehk oskab ta Teile seletada, mis nimelt teda hirmutab ja siis saate tema julgustamiseks mõne idee. Oluline on veel see, et nii Teie kui ka isa ei alahindaks tema muret.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.