Tere!
Olen 6 aastase tüdruku ema . Ma ei suuda aru saada millest tuleb mu laps hirm, et ta ei taha mind kuhugi lasta(pidin minema Tallinnasse eksamile ja ta jonnis nii kaua ja jubedalt et ma ei osanud enam kuidagi käituda. Ja ta ei jäänud iseenesest mõistagi üksi koju vaid koos vanaemaga ja ta pole kunagi olnudki üksi.) Mul on tõeline hirm mis saab siis kui ta sügisel kooli läheb ka s ta keeldub ka siis sinna minemast ,kuna mind ei ole seal? Mida teha?
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Lapse hirmudel on palju põhjuseid: varasemad kogemused, uskumused, fantaasiad, vanemate käitumine ning ülemäärane muretsemine. Tavaliselt on hirmud õpitud ja seetõttu on neid võimalik ka erinevaid tehnikaid kasutades ümberõppida. Selleks, et antud hirmuga tegeleda, tuleb selgitada Teie lapse hirmu tekkepõhjuseid ja ka säilimismehhanisme. Tavaliselt on kartlikel lastel ka ärevad vanemad. Tõenäoliselt tuleks modifitseerida ka vanema käitumist. Kui probleem Teid häirib, soovitan pöörduda psühhiaatri või psühholoogi poole. Praegu on veel ka aega, et tegeleda ennetavalt võimaliku hirmuga olla Teist pikemalt eemal.