Tere,
lendasin lennukiga ja järsku tekkis mul meeletu õhupuudus, peas veresooned paisusid (nagu tahaks lõhkeda), järgne südamekloppimine, alguses käte seejärel ülekeha värisemine, siis hakkasid sõrmed surisema ("surema"). Umbes 30-45 minuti pärast möödus selline olek, kuigi kergem õhupuudus jäi ja kogu reisi vältel, ka maa peal (Türgis). Eestisse tagasi tulles oli õhku tõusmisel
sama lugu, sain olla ainult ette kõverdatult, muidu hakkas pilt eest ära kaduma - ebareaalsus. Võtsin abiks mediteerimisvõtted ja sõbrannaga masseerisime käsi, et vereringet parandada, usun, et sellest oli abi, aga siiski kardan et selline lugu võib uuesti tekkida. Tean muidugi, et sõna -kardan- ei tohi öelda, aga palun ikkagi Teie arvamust asjast.
Veel infot: Umbes 2 aastat tagasi tehti mulle südame kardiogramm, aga siis ütles kunagine perearst, et pole sul häda midagi, kuigi teine arst küsis kohe, et kas mul esineb südamekloppimist. Astma test on tehtud sel kevadel + kopsu uuringud, aga avastati hoopis hemalüütiline streptokokk. Keret õhupuudust on esinenud ennegi, aga nii harva, et ei mäleta kui tihti ja kui kaua oli kestvus.
Pikamaa lendamisel eelnevalt sellised asju ei ole minuga olnud (nt päevas on olnud kaks tõsu ja maandumist). Loodan, et edastasin piisavalt infot, et minu murele lahendus leida. Parimate soovidega ja ette tänades, Evely 29a.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kui Teie kehalise tervisega enam-vähem korras on (ma ei tea, mis see hemalüütiline streptokokk teeb ja kas see võib niisugust juhtumit seletada), siis tuleb arvata, et see on juhuslik sündmus, mistahes asjade kokkusattumusest. Ehk ei sobinud Teile midagi selle lennuki juures (kattematerjalid, mistahes asjad), kaasreisijate juures (mingid nende lõhnad, parfüümid vms) või Teie enda juures (needsamad asjad). Või oli Teie üldine seisund kehva, mis võib ka tervisehäireid tekitada. See võis olla mistahes asi.
Nüüd on tähtis see, et see juhuslik sündmus ei tekitaks Teis mingit ettekartmist analoogiliste olukordade suhtes. Tihtipeale vallandavad sellised juhuslikud sündmused mingid viltu kiskuvad ahelad, kus hakatakse ette kartma mingit olukorda, kus ehmatust tekitanud juhuslik sündmus esile tuli. Ja taas sellesse olukorda sattudes tekitab hirm võimaliku ebameeldivuse pärast nii palju pinget, et soovimatu ebameeldivus justnimelt esile tuleb. Seetõttu hakatakse vältima olukorda, kus see ebameeldivus võiks avalduda. See kitsendab elu ja ei lase teha kõike, mida tahaks. Hirmu pärast. Ja järgmine samm on see, et hakatakse kartma mitte võimalikku ebameeldivat kogemust mingis olukorras, vaid hakatakse kartma hirmu ennast.
Niiet, kui Teil on see ebameeldiv asi ainult korra-kaks juhuslikult esile tulnud, siis võtkegi seda nii, et see on üks juhuslik asi, mis võib aga ei tarvitse mingis sarnases või mõnes muus olukorras ette tulla. Õhupuudust võib nii ehk teisiti igal pool ette tulla, kui aknad on kinni või mingil muul põhjusel.
Tervist!
HK