Tere!
nagu ma ennist mainisin, teeb mulle muret ema.Ema töötab üsna kõrgel kohal. Eile ma sain teada, et seal, kus mu ema töötab, jääb järgmisest aastast üks koht vähemaks. See isik, kes ära koondatakse, võib olla mu ema, kuid see võib ka keegi teine olla. Ma olen selle pärast nii mures. Minu ema töötas kunagi juristina ühel vähetasuval kohal( tol ajal eriti raha polnud meil). Siis otsustas end täiendada ning sooritas vastava eksami. Ta sai endale uue ametikoha. Kõik oli tore ja õnnelik kuni siiani. Kui mu ema lahti lastakse, siis ta peab uue töökoha endale otsima. Kuna me elame saare peal, siis ta peab kindlsti mandrile minema, sest siin ta vaevalt midagi saab. Tegelikult on mu ema kogu aeg seda teadnud, kuid ta ei arvanud, et see ametlikult kinnitatakse. See pärast täiendab ta end ülikoolis ja loodab magistrikraadi saada, kui õnnelikult läheb, siis on nagu 1 lisapunkt juures. Pealegi on temal töö juures kõige vähem staaži ( kõige vähem töötanud)
Mu noorem vend õpib praegu ülikoolis tasulisel kohal. Seda me saame lubada sellepärast, et emal selline töö koht on. Aga ma ei tea, mis siis saab, kui ta koondatakse? Kust siis raha saab? Kuidas mina ülikooli saan? Isa käib ka tööl, aga tema ei teeni nii palju. Ma muretsen tohutult selle pärast. Emale ma sellest ei räägi, sest ma ei taha tema tuju kurvaks teha. Ma saan ka aru, et see on tema mure, kuid mina muretsen ikkagi.
Ma kardan ka seda, et mis siis saab, kui ema üldse pärast enam tööd ei saa.
Samas kardan seda ka, et kui ta saab kuskil mujal tööd, siis ta läheb ära ja unustab meid. Kuna järgmise aastani on ootamine väga pikk, siis ma olen veel rohkem närvis. Võib olla ma kujutlen tulevikku väga mustades toonides ning asi ei pruugi nii hulluks üldse minna, kuid me ei saa seda ka enne esimest jaanuarit teada. Ma olen väga mures, sest ma tean, kui raske on tänapäeval head töökohta saada ( isegi kõrgharidusega), seda ma ei tea, kas vanus ka rolli mängib, minu ema on kuskil 55. Ma tahaks ainult oma hingerahu tagasi....Ma ei saa aru, miks elu nii ebaõiglane on :((( Minu ema on küll ära teeninud selle killukese õnne ....
Aime ( 16.a)

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Aime,
elu on mõnikord karm ja mõnikord ebaõiglane. Aga mõnikord ka tore ja palju võimalusi pakkuv. Mõnikordki õnnelik ja rõõmutoov. Ja üht ei saa olla teiseta. Banaalne, aga tõsi: õnn ja õnnetus käivad käsikäes või üksteise järel või kuidas kunagi. Ja mis on õnn või mis on õnnetus, selgub alles tagantjärele. Kunagi ei tea, kuidas asjad pöörduvad.
Te olete tütarlaps, kes oma emale väga kaasa elab. Ehk isegi liiga palju. Kui Te niimoodi oma emale ja tema elule kaasa elate, kas Teil jätkub jõudu omaenda elu elada? Osalt on ju muidugi Teie elu osa oma vanemate elust ja sõltub sellest. Aga see ei ole kogu Teie elu: Teie elu on Teie sõbrad, Teie tegemised, Teie koolgi (kuigi see on vist üks tüütum osa Teie elust?) ja muud asjad, mis Teile korda lähevad.
Lähedast pärast muretsemine on kindlasti hea suhtumise märk. Teisalt võiks arvata, et Te ei usalda oma ema toimetulemise oskusi ja võimeid. Kas Te arvate, et Teie ema ei ole asju juba piisavalt läbi mõelnud ja kaalunud ning juba mingeid otsusi teinud, mis selles olukorras kõige paremad oleksid. Ehk siiski peaksite oma ema rohkem usaldama ja jätma need mured ema muredeks ja lahenduste otsimise tema teha. Ma olen täiesti kindel, et ta suudab leida õiged lahendused ja sobiva tee, et praeguste muredega toime tulla.
EMAD EI UNUSTA. JÄTKE SEE MEELDE NÜÜD JA IGAVESTI. Palun vabandust suurtähtede pärast, aga ma mõtlen, et see on väga tähtis asi.
Igaüks on ära teeninud killukese õnne ja emade õnn on suuremas osas pigem selles, kui hästi nende lapsed toime tulevad. Tulge toime. Toetage oma ema sel raskel eluhetkel sellega, et Te oma asjadega toime tulete, rõõmus ja mõnus oleksite.
Olge õnnelik,
HK