Nimelt on mul pidevalt sellised asjad, et mu peast käivad läbi sellised mõtted nagu "ma tahan surra" kuigi ma ei taha! Lisaks mul on tunne, et minuga juhtub midagi halba. Ma olen usklik.
Mul on tunne, et ma ei saa iialgi oma elu nende halbade mõtete pärats hästi elada.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Liiga lühike kirjeldus, et midagi täpselt ütelda selle kohta. Äkki on tegemist sundmõttega? Sundmõte on niisugune mõte, mis tuleb pähe sellest hoolimata, kas inimene seda tahab või mitte. Ja inimene ise saab aru, et sel mõttel ei ole mingit seost tema elu reaalsusega. Kui see on nii, siis on parim, mida Te teha saate, minna psühhiaatri juurde. Selle ravimiseks on mitmeid ravimeid loodud. Sest see on üsna levinud nähtus. Ja ravimitega korrigeeritav. Teisalt on olemas ka mitmeid psühhoterapeutilisi meetodeid selle ravimiseks. Näiteks kognitivistlik psühhoteraapia, mis tegeleb sedasorti irratsionaalsete mõtetega. Eestis tegeleb sellega näiteks psühholoog Sirje Rass ja psühhiaater dr. Orav. Neist keda ma isiklikult tunnen. Võrgust leiab need inimesed üles. Mõlemad töötavad Tallinnas.
parim. terv.
HK