Lgp Elen Kihl,
Pôen buliimiat juba kaheksa aastat. Kas sellest haigusest on vôimalik iseseisvalt tahtejôu abil vabaneda? Kuidas toimub ravi? Kust alustada? Kas otse psühholoogi juurde minnes (môtlen ilma saatekirjadeta jne) saaks abi?
Ette tänades,

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Buliimia on raske häire. Lisaks psüühikale on see väga ohtlik ka kehalisele tervisele. Ainuüksi tahtejõust selle häire puhul ei piisa. Ma olen kindel, et kaheksa aasta jooksul olete Te korduvalt proovinud oma söömist korda saada, kuid see ei ole õnnestunud. Buliimia puhul soovitan pöörduda psühhiaatri juurde. Eelnevalt võiksite uurida, missugused kogemused tal on söömishäirete ravis. Psühhiaatri juurde saab minna ilma saatekirjata. Ravi toimub enamasti ambulatoorselt, vaid raskematel juhtudel soovitatakse haiglat. Ravi esimeses etapis toimub põhjalik uurimine. Seejärel saate koos psühhiaatriga arutada, missugune ravi Teile kõige paremini sobiks. Enamasti kasutatakse raviks rohtusid ja psühhoteraapiat. Kogu ravi toimub kokkuleppel ja arst ei tee kindlasti midagi, millega Te ise nõus ei ole. Juhtiv söömishäirete spetsialist eestis on dr. Anu Järv, kes töötab Psühholoogilise Nõustamise Keskuses SENSUS ja Tartu Psühhiaatriakliinikus.