Tahtsin küsida, kuidas kohelda 9-aastast poissi, kes kohe kuidagi ei oska mängudes kaotada? Kui tal lauamängus või arvutimängus halvasti läheb (st ei võida või ei saa uut rekordit), siis käitub ta nagu pöörane: hakkab karjuma, kätega vastu lauda taguma, jalgadega põrandat trampima, heidab põrandale pikali, läheb õele kallale, loobib esimesena kättejuhtuvaid asju... Kas on targem temaga üldse mitte midagi mängida või justnimelt harjutada teda kaotama, mängides temaga võimalikult palju?
Ta ise tahab mängida, tihtipeale kutsub ise teisi, et teeme ühe mängu. Aga enamasti lõpeb see kohutavalt.
Kas ma peaks pöörduma psühholoogi juurde? Ja kas ma peaks tegema seda koos lapsega või alguses üksi? Kuhu oleks Tallinnas sellise käitumishäire puhul üldse mõistlik pöörduda?
Taustaks veel niipalju, et koolis käib ta hea meelega, hinded on enamasti viied, loeb oma vanuse kohta väga palju, õpetaja sõnul on eriti tubli matemaatikas. Käitumisega on koolis natuke probleeme olnud, vahel vihastab teiste peale, kui teda narritakse või näägutatakse ja siis lööb neid. Ja vahetundides jookseb liiga palju ringi - aga õpetaja sõnul pole see midagi hirmsat, ta olevat lihtsalt kooliga ära harjunud.
Tänan!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Küllap Teie poiss on veidi üle keskmise aktiivsem ja seetõttu on tal raskem oma emotsioone valitseda. Mängida tuleb temaga ikka, aga püüdke vältida väga võistluslikke mänge. Kui mäng käib täiskasvanutega, oletan, et ta suudab kaotust paremini taluda. Enne mängimist tuleb temaga leppida kokku tema käitumine kaotuse puhul ja kui ta sellest kinni ei suuda pidada, siis mõni aeg temaga ei mängita. Rahulikku keskkonda tuleb talle rohkem võimaldada ja tema päev peaks olema planeeritud. Ta vajab informatsiooni selle kohta, mis toimuma hakkab.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.