Minu probleem seisneb hirmus suhtlemise ees võõrastega, tihti ka sugulastega. Olen 22- aastane naine, kel esines varajases koolipõlves koolikiusamist ja arvan, et sellest siiani ei ole ma sellest vabanenud, kuigi praegu on kõik korras ja elu normaalne. Eelkõige pelgan omaealisi ja just sellist vabasuhtlemist. Tööasjadest võin rääkida üsna vabalt ja pole probleeme. Kogu aeg on hirm, et mida minust arvatakse, mida ma peaksin ühel või teisel juhul ütlema, et minust jääks hea mulje. Selle foobia tõttu olen loobunud paljudest üritustest ja väljaskäimistest. Mida teha ja kuidas ennast parandada? Kas oskate soovitada mingeid teraapiaid ja milliseid siis?
Suur aitäh!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere päevast!
Ma tahaks jah jälle mõnd teraapiat soovitada. Ma arvan, et ehk on siin abiks kognitiiv-käitumuslik teraapia. Sest näib olevat nii, et Teil on raske suhelda mingites kindlates piiritletud olukordades. Kui see oleks üleüldine suhtlemispelgus, siis võiks seda kirjeldada foobiana, nagu Te seda nimetate. Tundub, et siiski nii see ei ole ja mingd kindlad olukorrad tekitavad Teil raskusi inimestega suhetes olla. Ma usun, et mõne kognitiiv-käitumusliku terapeudi abiga suudate neis olukordades paremini toime tulla.
HK