Tere! Ma olen kümme aastat oma naisega abielus.
Ma olen teda petnus ja talle selle ülestunnistanud. Möödunud aasta detsembri
kuus otsustasime lahku minna. Aga me kumbki ei suutnud. Temal oli koguaeg
mulje , et mulle meeldub teada , kui ta on teiste meestega olnud. Rääkis mulle
korduvalt sellest, kui mitme mehega ta vahepeal ja kuskohas seksinud on.
Nähes kuidas ma seda üle elasin ütles lõpuks , et valetas mulle...miskit seegusudt
pole olnud.
Ma olen teda hinges koguaeg uskunud. Veebruaris otsustasime kokku tagasi minna.
Lubasin , et katkestan kõik oma suhted teiste naistega, ja tegingi seda...pakkusin
talle suurt hoolitsust ja armastust. Ta mõistis , et armastan teda. Selle aasta
aprillis ma avastasin et tema mobiilile tuli talle armusõnum. Ta selgitas, et töö
juures tutvus meeldiva kliendiga, hiljem tunnistas, et armus temasse. Ta valetas
mulle tema andmed, uurisin ise välja, sellest tuli kodus skandaal. Lõpuks ma
sundisin teda niikaugele , et telefoni teel ta palus oma poisil mitte tülitada ennast.
See asi oli minu jaoks väga valus , ma millegi pärast tahtsin selle mehega ka ise
rääkida , mis nende vahel siis oli ikkagi? Helistasin naise meestuttavale, aga ta
vältis mind ja ei rääkinud minuga. Teatasin sellest samal päeval ka naisele, tema
läks selle peale endast välja ja lubas ise uuesti ühendust otsida poisiga. Ma olin
tööl sel päeval . Õhtul koju helistades avastasin , et kedagi pole kodus...naine ja
laps olid läinud selle mehe poole. Olid seal järgmise päeva lõunani, minu kõnedele
ja sõnumitele ei vastatud...olin hullumas. Lõpuks koju jõudes naine , nähes kui
õnnetu ma olen , naine hakkas kohe rääkima , et nende vahel voodivärki pole
olnud. Temale andis see mees hingelist tuge ja te tahtis ainult näha kuidas see
mees elab. kas selleks pidi öö ja pool päeva minema ja lapse kaasa võtma?
Nüüd ma ei oska mida teha enam, ta ise ka elab seda nüüd üle, Ütles , et see mees
hülgas teda. Ma ei saa aru miks ta sinna läks, ta ju eelnevalt pidi teadma , et see
asi tuleb nagunii välja? Kas ta armastab mind ?Kas kooselul on mõtet?Miks ta ikka
kaitseb nii meeletult seda meest? Kas minu rääkimine mehega tuleb kasuks, sest
naist ma ei usu, samas võib ju kokkulepitud legend ka olla?Mida te soovitate meil teha? Tänan Teid ette!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Teie kirjast on näha, et olete oma suhetega kriisis. Kriisi peegeldavad kõrvalised suhted, kokku-lahku kolimine, valetamine, kodust lahkumine jms. Ja loomulikult kaasnevad sellega tugevad negatiivsed emotsioonid. Mida siis teha? Üks asi on kindel, te peate oma suhted korda saama olenemata sellest, kas te jätkate koos või lahus. Teil on laps ja tema vajab mõlemaid vanemaid, kes suudavad omavahel rahulikult suhelda. Ning seda ka siis, kui nad koos ei ela. Algatuseks laske teineteisel maha jahtuda. Kui emotsioonid on väga tugevad, ei tule asjade arutamisest tavaliselt midagi head välja. Seejärel istuge maha ja mõelge, mida Teie ise tegelikult tahate. Ja mida Te olete valmis tegema selleks, et rahuldav kooselu oleks võimalik. Seejärel võiksite naisega kokku leppida, et räägite kumbki oma ootustest ning vaatate, kas seal leidub mingi ühisosa. Kui omavaheline jutuajamine ebaõnnestub, võiksite kaaluda spetsialisti poole pöördumist. Paariteraapia on sobiv nii sellisel juhul, kui tahate kooselu jätkata, kui ka siis, kui leiate, et tahate lahku minna. Ärge oodake, et ühe jutuajamisega asjad korda saavad. Sassis suhete parandamine on pikk ja vaevarikas töö, mis nõuab tahtmist, jõudu ja kannatlikkust.