Tüüpiline situatsioon-pikk abielu kiskus kiiva, otsustasin asja enda jaoks lõpetada. Mees suhtesse mingit omapoolset panust ei andnud, üksi mõttetut pagasit vedada ei tahtnud. Intensiivse palumise peale suutsin mehe lahkuma sundida. Teda ei hoidnud minemast mitte tunded minu vastu, vaid mugavus kodus. Nüüd, olles juba 3 kuud eraldi elanud, räägib mees, et tuleb varsti ikkagi koju tagasi(sügisel), siis saavat tema ajutise elukoha võimalus otsa. Küsisin, et kas kojutulek tähendaks meie suhte paranemist, vastus oli eitav, tema midagi muuta ei kavatse. Mina omalt poolt, et pole nõus jätkama sealt, kus meil pooleli jäi, ma pole sellega enam kunagi rahul. Pakkusin võimalust pigem lahutada, sellega polnud ta aga nõus. Mida siis teha inimesega, kes ei taha lahku minna, aga mitte ka suhet parandada ja minu vastuseisule hoolimata plaanib tagasitulekut? Mis mõtet siis oli üldse oli lahkukolimisel ja kuidas teha talle veenvalt selgeks oma seisukoht. Siiani ta ainult muigab mu jutu peale. Lugupidamisega Piret

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma usun, et Teil on õigus otsustada, kas Te tahate endist viisi toimivat suhet jätkata või mitte. Kui Te tunnete, et sellest suhtest midagi välja ei tule ja Teie partner ei ole valmis midagi muutma, siis on Teil kahtlemata õigus otsustada, et see suhe ei peaks edasi kestma. Kui Teie mees ei taha Teie arvates kiiva kiskunud suhet parandada ja Teie tunnete, et endist viisi edasi ei saa, siis ei ole võimalik end määrata pideva rahulolematuse olukorda seda suhet edasi elades.
Teine küsimus on see, miks Teie mees arvab, et midagi muuta pole tarvis? Kas Te olete arutanud, mis see on, mis Teis rahulolematust tekitab? Kas see, mis Teis rahulolematust tekitab, on sedavõrd talumatu, et kaalub üles kõik selle, mis see suhe Teile annab? Kas jätkamine on hullem kui lahkuminek? Lahkuminek on alati suur trauma kõigile asjaosalistele. Kas Teie mees on nõus koos Teiega minema mõne psühhoterapeudi juurde asjade üle arutama? Ehk selguks siis, kuidas edasi.
Jõudu ja jaksu,
HK