ei tea enam, mida teha - olen nii kõikuva meeleoluga, et täiesti jube. Viimased pool aastat olen justkui teine inimene - kui keegi ütleb, et ma käitun üsna üleolevalt ja ükskõikselt, siis hakkan neid süüdistama, ent tegelikult peaks vist tõesti väheke enda käitumist analüüsima ja midagi parandama, aga ei tea kuidas:( isegi mu parim sõbranna ütles, et tunneb, justkui mul oleks isegi temast ükskõik, aga see ei ole nii ( tema sõnad mõjusid mulle nii rängalt, et m aei suutnud teha muud, kui nutta). Oleksin tahtnud talle öelda, kui oluline ta mulle on, aga ei öelnud..... Üldse olen väga ärrituv ja tihti tulevad need hood iseenesest - hiljem vihkan ennast oma käitumise pärast, ent ometi käitun järgmine kord samamoodi:( Kui olen üksi, muutub aga asi veel hullemaks - satun täielikku masendusse - vihkan ennast, ei näe elamisel mõtet ja viimasel ajal olen hakanud mõtlema, et vist jään ka elulõpuni üksikuks, kes tahaks minusugust närvitsejat? ise aga ihkan nii väga väheke helleust ja tunda, et olen armastatud - kuigi hoian meestest mingil põhjusel eemale ( kardan neid lähendale lasta, sest olen kord juba saanud valusa õppetunni, pannes end olukorda, mille jaoks ma valmis ei olnud - asi lõppes küll minu kasuks, ent oleks võinud ka mitte lõppeda - ometi on sellest jäänud mulle vastikustunne nii enda, kui ka selle vastu, mis toimus - tahaks unustada, aga ei saa... Püüan end veenda, et kui hetkel käsil olev eksamiperiood läbi saab, paraneb ka minu olukord, aga kui ei parane, mis saab siis? Palun aidake, sest ma ei oska enam olla ega käituda...

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Eksamiperiood on üks ärevuse põhjustaja Teie puhul ja mulle tundub, et teine põhjus on usalduse kaotus inimeste suhtes. Püüate end igas situatsioonis kaitsta. Teie nii "üleolev" kui ka "ükskõikne" käitumine on põhjustatud hirmust haiget saada. Soovitan sõbrannaga olla avameelne, rääkida talle oma murest, oma tunnetest tema suhtes. Nii harjutate end jälle ininimesi usaldama. Arvan, et olete sõbrannale sama oluline, nagu tema Teile. Püüdke olla temaga avatud ja aus, ning ärge kartke haiget saada. Kui Teil tekkib probleeme, siis püüdke neid lahendada, mitte peitu pugeda. Kui näiteks keegi väidab, et Te olete üleolev, siis jätkugu Teil julgust küsida, miks ta nii arvab. Nii saate teada, kuidas Teie käitumine teistele tundub ja on võimalus oma käitumist korrigeerida.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.