Tere,
Leidsin oma pikemaajalise (4a) partneri andmed ja foto interneti tutvumislehelt.
Pärisin aru - miks. Ta vastas, et tema arvates on meil kõikuv ja mitte igapäev ilus suhe. Kuigi enamasti oleme lähedased ja usaldavad teineteise vastu. Aga tema soovib, kui meil on probleemid ja tülitsemine, endale uut naist leida.
Kui mina soovin rääkida probleemidest ja lahendustest, ütleb tema, et oleme juba küllalt rääkinud. Ja siis tõmbub väga endasse ja blokeerib end igas mõttes. Ja ärritub mu peale kui sel ajal suhelda soovin.
Samas olen talle korduvalt öelnud, ma ei taha koos olla kui tema oma tunnetes kindel ei ole. Ta on alati meie suhtes selline "lähedal ja kaugel ühel päeval" . Igakord kui ma ütlen, et mine ära ja mõtle asjad selgeks, toimub vastupidine, ta hoiab minust väga kramplikult kinni ja mitte mingil juhul ei soovi minna.
Aga ma ise olen muutunud oma käitumises (seda tema ei ole märganud)
Mulle lisandunud kohutav internetis sobramine(igal hommikul, päevas 4-9 korda, õhtul samuti ja kui öösiti läheb uni ära olen jälle internetis), ehk siis kontrollimine, kas ta on seal või mitte. Vahel tunnen, et kui ta sealt leiaksin, oleks lahendus lahkumineku suhtes otsustatud. Aga vahel tunnen, et olen andestanud. Ja ikka usaldan teda. Aga vahel. Ta on "raske" tüüp (ta enda sõnul), aga minu jaoks on ta huvitav ja mõnikord rohkem arusaamist vajav mees.
Kuidas ma temaga käituma peaksin? Ta on 37aastane, mina olen 28, ta muretseb meie vanusevahe pärast ja on armukade ja nimetab end vanaks.
Meil on mitmeid küsimusi, mida peaksime arutama (kahjuks ainult minu arvates), aga ma ei jõua kuidagi temani selle teemaga. Hoolin temast väga ja soovin, et ta rahul ja õnnelik oleks.
Kas me vajame paarinõustamist või on lahkuminek juba selge?
Isegi kui on säilinud tunded teineteise vastu, ei saa vahel suhtest toimiv partnerlus?
Ette tänades,
Anneli

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Esimesele küsimusele võiks vastata nii, et vajate küll. Aga raskemaks teeb paarinõustamise valiku Teie partneri raskus oma suhetest kõnelda. Inimestel on vahest nii, et kergem on uus partner leida, kui oma olemasolevat suhet proovida edendada. Olgugi, et sellise inimese leidmine, kellege raskusi ei tule ja kellega ei peaks omavahelistest suhetest kõnelema, on vaat et võimatu. Ja oma varasemas suhtes olnu kordub sageli ka uues suhtes. Seega siis ei saa keegi enda eest põgeneda ja iga uue suhtega muutuvad asjad keerulisemaks, sest mineviku seljakott muutub üha raskemaks. Selliseid inimesi on päris palju, kes loodavad, et uus suhe on pääsemine vanade raskuste käest. Ei see ole nii. Uues suhtes on uued raskused, aga kes võib ennustada, kas kergemad.
Sellepärast tuleks siiski proovida olemasolevat suhet arendada. Ja hoolimata sellest, et see on raske, on see siiski kergem, kui uut suhet üles ehitada. Niiet, paarinõustamisele.
Mis see teile olukorda kergemaks teeb või muudab, kui Te öösiti ja muidu ka mööda võrku oma kaaslase jälgi ajate? Parem magage ja puhake end korralikult välja. Või annab see Teile parema interneti kasutamise oskuse? Või leiate ehk ise sealt niimoodi kenade ja toredate meeste tutvuda soovimise kuulutusi? Sel juhul on selline internetis tuulamine muidugi kasulik.
Teie teine küsimus. Tunded on suhete jaoks hädavajalik tingimus. Aaga ainult tunnetest jääb väheks. Toimivaks partnerluseks tuleb oma suhtest kõnelda. Alati on midagi, mis ühele või teisele selles suhtes ei pruugi meele järgi olla. Kõik inimesed on ju isemoodi ja omavahel tuleb asjad seleks saada. Suhe ei arene ise toimivaks partnerluseks ainult tunnest elades.
Palju jõudu,
HK