mul on poeg 15 aastane. Üldiselt on ta hea poiss, ei hulgu , tean alati kus ta on, suhtlemisel on natukene kinnine. 5 aastat tagasi oli tal ajuturse koos ajusisese varevalumiga ja koljuluu murruga.Tal on oma vanuse kohta väikene s.o. aeglasema arenguga kui eakaaslased. Mul on mureks tema õppimine. Ta jäeti 5 klassis istuma 1 kahega. Mõtlesin et võib olla ongi hea sest ta on teistega võrreldes nii väike.Alates sellest on läinud õppimine allamäge. Nüüd jäeti 7 klassi istuma 4 kahega. Ma ei saa aru tema suhtumist õppimisse, kas ta on loll või täiesti kohusetundetu. Kõik mis on seoses õppimisega on tema jaoks kosmaar. Valetab kodus mulle ja koolis õpetajale oma õppimistulemusi, aga kooli vastu ta vist nii väga otseselt ei ole, sest poppi ta ei tee.Nüüd peaks kooli vahetama või kuidas saaks teda motiveerida õppimisele. Olen teinud läbi piitsa prääniku meetodi, olen suhtunud rahulikult ja arutanud temaga olukorda, oleme proovinud nn. koduaresti( tegeleb extreemspordiga suure huviga)keelanud trennis käimise, aga midagi ei aita. Mida ma tegema pean?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mida Te tegema peaksite, on kindlasti see, et Te lähete lastepsühhiaatri vastuvõtule. Te ei kirjuta sellest, kas pärast Teie poja haigust ka tõsisemaid aju uuringuid tehti? Kui tehti ja mingeid leide ei olnud, siis on ju hästi. Aga ehk peaks seda kordama? Või kui ei tehtud, siis peaks ehk tegema. Neid uuringuid on mitut sorti. Kui nende tegemise järel selgub, et mingeid probleeme sealkandis ei ole, siis oleks vaja teha psühholoogilised uuringud (rida teste, mis näitavad Teie lapse vaimse tegevuse tublidust). Ja siis peaks hakkama koostöös lastepsühhiaatri ja psühholoogiga (parem, kui ühel neist või mõlemal, oleks teadmisi perekonnasuhetega tegelemisest) enda ja lapse suhetes leidma neid raskusi, mis teile muret tekitavaid asju loovad. Ja üheskoos leidma neile lahendusi.
Kas niisugune tegevuste rida sobib Teile? Kui Teil on küsimusi konkreetsete kohtade ja inimeste kohta, võite mulle otse kirjutada aadressil abx@hot.ee
Parimate soovidega,
HK