Mul on diagnoositud aasta tagasi paanikahäire. Olen võtnud erinevaid antidepressante ning ka rahustit. On probleem psühhoterapeudi leidmisega, kes õpetakse tegema autogeenset treeningut ning endaga toime tulemist. Selliseid psühholooge pidi Eestis vaid paar olema? Võibolla Teie oskate soovitada kuhu võiksid pöörduda.

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Paanikahäire on üks enamlevinud ärevushäire. Paanikahäire ravis kasutatakse küll erinevaid relaksatsioonitehnikaid, kuid need pole ravi edukuse seisukohalt esmatähtsad. Kõige parema tulemuse annavad paanikahäire ravis eksponeerimistehnikad kombineerituna kognitiivsete sekkumistega. Paljud patsiendid paranevad oluliselt juba 6-10 seansi järel. Soovitan Teil pöörduda Psühholoogilise Nõustamise Keskusesse SENSUS, Kitsas tn. 3 TARTU, tel 07 441 705, kus psühhoterapeudid on saanud põhjaliku kognitiiv-käitumusliku psühhoteraapia väljaõppe. Ameerika Psühholoogide Assotsiatsioon toob paanikahäire ravis empiiriliselt tõestatud raviefektiga sekkumiste hulgas välja just selle ravimeetodi.