Tere! Olen pehmelt öeldes parajas depressioonis, seda on ka mu mees (kuigi erinevalt minust materiaalsetel põhjustel). Kooselu on meil väldanud üle 7 aasta. Tahtsin temaga omavaheliste suhete parandamise nimel tulla pereteraapiasse, nimelt Teie juurde, sest olen kuulnud Teie kohta häid sõnu öeldavat. Aga ta pole nõus tulema, ehkki ma PALUSIN. Jumalakeeli.
Ta saab elust niimoodi aru, et suhet polevat vaja hoida, see hoidvat end ise. Lõppkokkuvõttes taandub kogu meie kooselu ikkagi sellele, et igaüks nokitseb oma nurgas ja vaimset lähedust me ei koge. Niimoodi võib mõni pisuke saatuselöök kogu elamise segi paisata.
Kurb olen kõikse aeg. Tulevik hirmutab mind väga, meil ju kolm last ka.
Lugupidamisega
Annika

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Annika!
Teate, iseenesest lähevad asjad ainult hullemaks. Ükski asi ei hoia end ise, ikka peab olema keegi, kes asju hoiab ja nendega õrnalt ja hoolitsevalt ümber käib ja kui miskit rikki läheb, siis parandada viib. Nii on see kõikide asjadega, olgu see siis köögikombain, pott või pann, televiisor, auto, raadio või mistahes asi. Ka suhted. Ja eeskätt suhted. Suhted ei hoia end kunagi ise. Ikka inimesed, kes nendes suhetes elavad ja toimetavad. Suhted eriti ei hoia end ise. Sest suhted sõltuvad nii-nii paljudest selgelt määratlemata asjadest ja vajavad sellepärast erilist hoolt ja tähelepanu. Pidevat hoolt ja tähelepanu. Ja aeg-ajalt tuleb need ka "remonti" viia. Mõnikord lihtsalt "regulaarsele hooldusele", minikord ka siiski tõsisemale "parandusele" ja mõnikord "kapitaalremonti". Midagi ei tasu enne ära visata, kui ei ole proovitud asjast asja saada. Eks ole?
Harri Küünarpuu