Olen 24 aastane, kolme aastase poja ema. 2 aastat tagasi algasid mul mingil põhjusel hirmuhood. Üksi ma enam kodus olla ei saanud, sest kohe algas mul nii halb. Panin siis alati ruttu poisi riidesse ja kihutasin arsti juude. Mul on vedanud, et mingit õnnetust ei juhtunud, sest tavaliselt ma siis ümbritsevat ei tajunud. Hullematel juhtudel kutsusin lausa kiirabi kuna mul oli tunne, et ma kohe suren. Oma arstilt sain ma antidepressante mida võtsin pool aastat vahepeal jõudsin ka psühhiaatra haiglas ennast uurida lasta, kus mind vaimselt ja füüsiliselt terveks tunnistati ja koju saadeti.
Kuid siiamaani ei suuda ma millelegi keskenduda, pea käib ringi ja pidevalt on tunne, et minestan. Hingamine on raske, on selline tunne, nagu oleks rindkere ümber mingi rihm tõmmatud.Kogu aeg mõtlen oma hingamise peale ja et korralikumalt õhku saada hingan ma aeg ajalt sügavalt sisse, mis peale kõrvalseisjad vaatavad, just kui ma ohkaks tülpimusest. Kõik päevad on nii väsitavad ja hommikuti voodist üles ei saa. Õla lihased on suurest pingest nii valusad. Õhtuti koju jõudes tahaks lihtsalt nutta. Lapsega mängimiseks energiat ei jätku ja tihti on tunne, et enam lihtsalt ei jaksa. On tunne, et ma ei tule lihtsalt enam toime.
Kindlasti süvendab minu depressiooni ka ema, kes joob ja saadab mulle iga õhtu oma 8 sõnumit. need on süüdistavad ja samas ka täiesti mõtetud ja seosetud.
Sooviksin teada saada, kust ma sellise probleemiga kõige paremini abi saaksin, kus see ei oleks eriti kallis ja kuidas ma saaksin ise ennast veel paremini aidata.
Seni olen ma kõikjalt otsinud kõik võimalikku informatsiooni ja kui sattun kuskilt lugema kellegi kohta, kellel on sama mure hakkab just kui natuke kergem. haiglas olin ka 5 päeva, abi ei saanud ju on neil seal veel rohkem haiged inimesed. Ka erapsühhiaatri juures käisin kuid see oli nii kallis ja kuna ma sealt kohe oma murele selgitust ei saanud ei tahtnud ma sinna ka tagasi minna.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Hirmu ja ärevuse hood, mida Te kirjeldate, on üsna sagedased. Neid nimetatakse paanikahoogudeks. Sellised hood on inimesele hirmutavad, sest kaasnevad füüsilised sümptomid on tugevad: õhupuudustunne, pearinglus, nõrkus, südamekloppimine. Enamasti kaasneb hirm kaotada kontroll, minestada, lämbuda või hulluks minna. Midagi sellist loomulikult ei juhtu, sest reeglina ongi tegemist ülemäärase ärevusega ning ärevusest ja hirmust need kehalised aistingud just tekivad. Nii et tegemist on omamoodi nõiaringiga, kus mingi situatsioon vallandab hirmu ja hirm tekitab tugevaid kehalisi aistinguid, mis omakorda jällegi hirmu süvendavad. Paanikahoogudega kaasneb ka tugev lihaspinge nii et väsimus on tingitud osaliselt tugevast ärevusega kaasnevast pingutusest. Kuna Teie probleem on kestnud kaks aastat, siis võib kaasneda ka depressioon. Kõige sobivam ravi selliste häirete puhul on kognitiiv-käitumuslik teraapia. Vajadusel kombineeritakse seda ravimitega. Peab muidugi lisama, et psühhoteraapia on enamasti tasuline. Soovitan pöörduda kas kliinilise psühholoogi või psühhiaatri poole, kes on saanud ka kognitiiv-käitumusliku teraapia väljaõppe. Mõnikord piisab ka üsna vähestest seanssidest, et vähemalt asjasse selgust tuua.