Tere,
Minu lapsel oli kõhukinnisus, millega kaasnes hirm häda tegemise ees ja see kestab siiani. Laps hoiab viimse piirini kinni ja siis laseb püksi suure kisaga. Kui ütlen talle, et lähme kakame potti, hakkab vihaselt karjuma ja peidab poti ära või viskab eemale. Ka ei luba ta ennast emme-issi potile istuma panna.
Kuna Duphalaciga saime väljaheite koostise korda(pehme), siis ongi jäänud see häda kinnihoidmine viimse hetkeni-võib kesta 2-3päeva ja siis suure kisa saatel tehaksegi püksi.
Minu küsimus olekski, et kuidas ma saaksin oma last aidata, et tal see kakamise hirm kaoks ja ta jälle potil käima hakkaks?Ja kas hoian teda vägisi potil või ei tee teist nägugi ja luban tal püksi teha?

Arst vastas:
Tõnu Ots
dr Tõnu Ots
Psühholoog
Oluline on teada, kui vana lapsega on tegu ja kas ta enne kõhukinnisuse vaevusi oli õppinud ise potil käima, või oli selleks sunnitud. Laps peab kõhukinnisuse valusid poti süüks (seostab neid potiga) ja hakkabki potilkäimist valulikuks pidama ja seda kartma. Hirmudest, mis need ka ei oleks, ei saada üle hirmunult. Nii sund ja vägisi potil hoidmine ainult süvendavad hirmu. Oletades, et tegu on alla 2- aastase lapsega, kellele veenmise argumendid pole veel arusaadavad, tuleb praegust olukorda kahjuks taluda, kuni ta on kinnise kõhu valud unustanud ja siis mõne aja pärast potil käimist uuesti õpetada. Ka siis pole õige panna ta "igaks juhuks" potil häda ootama, vaid kakimise algust taibates talle ruttu pott ulatada või ta alles siis potile panna. Nii taipab laps, et püksi kakimine on ebamugavam, kui potil käimine.