Tere!
Olen 18. a. neiu, õpin ülikoolis, mul on endast 4 a. vanem kindel noormees, kellega plaanime abielluda.
Probleem on selles, et viimasel poolel aastal ei saa kuidagi peast välja mõtet lapsest. Tean, et olen noor, haridustee pooleli jne., aga see ei aita. Suudaksin kooli kõrvalt last kasvatada ja noormehega saaksime ka rahaliselt hakkama. Siiski, on see ebanormaalne, et mu ematunded juba nii vara välja löövad ja ma nii ööl kui päeval oma beebist unistan?
Ootama jäädes,
Kersti

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Lapse sünnitamine ja kasvatamine on igati tore. Samas peab meeles pidama, et see on väga suur vastutus. Lapse sündides lükkuvad Sinu enda vajadused tahaplaanile ja esilekohale kerkivad lapse vajadused. Kooli kõrvalt lapse kasvatamine on küll võimalik, kuid lapse suhtes ebaaus. Sa pead pidevalt tegema valikuid, kas olla lapsega koos või minna kooli, õppida, teha referaati, valmistuda seminariks, minna eksamile. Mida Sa ka ei valiks, ikka jääb kripeldama, et peaksid tegema midagi muud. Kui kellelgi Sinu lähikonnas on väike laps, uuri nende käest, kui palju ta nõuab hoolt, tähelepanu ja tegelemist nii päeval kui öösel. Veel parem, kui saaksid temaga üksi tegeleda näiteks ühe terve päeva, teda toita, riietada, õues käia, mängida, vannitada, magama panna. Katseta, kui palju jääb sul veel energiat õppimiseks. Selline eksperiment on kasulik just seetõttu, et unistus lapsest ja tegelik lapse kasvatamine on kaks täiesti eri asja.