Tütar saab jaanuaris 3-aastaseks aga endiselt ei tee potti pissi ega kakat. Kui ta oli umbes 1.8 aastane, hakkas ta käima potil, tegi nii pissi kui ka kakat, kuid siis läks kõht lahti ja pepu vahe valusaks ning nädal hiljem keeldus potile istumast, karjus lausa hüsteeriliselt. Jätsime ta rahule ja panime mähkme.
Sügisest hakkas ta käima lastesõimes. Algul ta keeldus seal potile minemast, kuid mõni nädal tagasi toimus muutus ning laps hakkas taas potil käima, kuid midagi ta sinna ei teinud, ainult istus. Kasvataja ütles, et ta jookseb alati esimesena rõõmsalt potti võtma. Paar päeva tagasi õhtul lasteaeda järele minnes, ütles kasvataja, et nii suur tüdruk ja me võtsime temalt mähkme ära, küll hakkab potti tegema nüüd. Ei pannud minagi siis mähet ja läksime koju. Ennäe imet, kodus tegigi pissi potti ja kõik kiitsid. Järgmine piss tuli enne magama minekut siiski püksi aga olime ikkagi rõõmsad. Ööseks mähet ei pannud ja hommikul oli laps kuiv ning istusime potile (ligi30min.), kuid ei tulnud midagi ja panime jälle mähkme, sest kartsime, et muidu teel lasteaeda juhtub piss tulema, laps ju terve öö pissimata. Nii oligi. Lasteaias võtsin märja mähkme ära ja rühma läks ta ilma. Õhtul järgi minnes öeldi, et ta pole terve päev häda teinud, isegi mitte lõunauinakut tehes. Läksime koju ja mõtlesime, et küll see piss nüüd ikka potti tuleb, mähet ikka ei pannud. Terve õhtu jooksis laps potile ja ära, umbes lausa 50 korda. Lõpuks kaheksa-üheksa paiku ta juba kisas ja ütles, et ai-ai, mõtlesime, et nii võib ju põis lausa lõhkeda ja panime jälle mähkme. Laps pissis kaks mähelt hoobilt täis ja kolmanda kakas. Nüüd panime uuesti mähkme alla, sest see tundus juba lapse piinamisena. Kas tasub lihtsalt oodata, sest pole ju keegi mähkmega jäänud või mida teha, kuigi lasteaias peaaegu kõik nooremad isegi teevad juba potti ja kasvataja vaatab sellele viltu, et tal mähe on. Või kuidas peaks temaga edasi käituma, enda mõistus on otsas?
Jutt sai pikk aga juba ette tänades.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan mähkmetest loobuda, kuid lapsega tuleb rahulikult rääkida miks Te seda teete. Rääkige talle, et palju toredam on olla ilma mähkmeta, hea on joosta, liikuda. Oluline on, et Te suhtute olukorda rahulikult. Paluge ka aias lapse olukorda suhtuda rahulikult. Lapsel on vaja aega, et tema jaoks turvalisel moel saab ta potile minna. Kui ta palub kodus potile, minge temaga kaasa, olge tema juures ja rääkige talle midagi, mis tema mõtted mujale viib. Siis ta on lõtvunud ja rahulik, ning olukord lahenebki. Pärast kiitke tema tublidust.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.