Tere! Olen 26a naine, elanud oma elukaaslasega juba mitu head aastat koos, aga nüüd oleme lahku minemas. Need aastad pole kerged olnud, põdesin depressiooni, kaotasin lähedase inimese, olin töötu, elukaaslasel oli töö-ja koolistress. Püüdsin talle igati toeks olla, temagi oli ikka kannatlikult mu kõrval ja ma usaldasin teda, aga nüüd selgus, et ta on juba kuu aega teise naisterahvaga olnud ja mulle valetanud. See purustas mu täielikult. Olin küll märganud kahtlasi märke, aga et usaldasin teda, siis leidsin, et ei tasu liialt armukade ja paranoiline olla ja nüüd sain väga kibedalt petta. Ta küll ütleb, et pole selle naisega veel maganud ja ma isegi usun teda, aga fakt on see, et mind ta enam samamoodi ei armasta ja tal on juba valmis vaadatud teine, kellega edasi minna. Samas ütleb ta, et kõik pole veel kadunud, aga kuidas ma saaksin teda veel usaldada või temaga veel olla, kui tean, et tegelikult ta tahab hoopis teisega olla ja tema armastus minu vastu on rohkem selline haletsusesegune. Unistasin temaga pere loomisest, laste kasvatamisest, ühisest tulevikust. Olen nõus, et minu liigne allaandmine ja passiivsus ja enesehaletsus võis ta lõpuks meeleheitele viia, aga nüüd olen ennast kätte võtnud. Seksuaalelugi ei klappinud meil kuidagi, kuigi vähemalt mina püüdsin leida mõlemaid rahuldavaid kompromisse. Tundub, et lahkuminek oleks parim lahendus, aga samas on mul nii kohutavalt valus sellele mõeldes. Sisustan aega aktiivselt, tegelen oma hobide ja sõpradega ja paljude uute asjadega, aga ikkagi pean mingi hetk koju tulema ja teda seal näha ei ole sugugi kerge. Tema suhtumine minusse on sõbralik ja hooliv, mina olen see, kes on end kaitsekilbi varju tõmmanud, et mitte rohkem haiget saada. Kui tahakski olukorrast rääkida, hakkan kohe nutma ja hääl hakkab värisema ja tema jaoks on see virisemine ja enesehaletsus.Ei teagi, mida teha, nutan vahel tundide kaupa, öösiti magada ei saa, söögiisu ei ole. Tean, et see kõik läheb üle, elu läheb edasi jms., aga praegu on lihtsalt olukorraga väga raske toime tulla...

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mis siis Teid praegu õnnetuks teeb? Kas see, et olete lahku minemas või see, et ei suuda leppida tema otsusega koos eadasi minna? Kui ta on otsustanud, et te kaks peaksite jätkama hoolimata sellest, mis varem oli (tema suhe ja Teie depressiivsus ja muud asjad), siis peaks ju see olema piisav põhjus et end hästi tunda. Või olen ma Teie kirjast valesti aru saanud? Kas Te äkki olete õnnetu, et ta tahab Teiega jätkata ega valinud seda teist partnerit?
HK