Mul on probleemne tütar, kes elab oma vallaslapsega meie juures. Laps on poiss, 1.a.8.kuud vana. Märkasin ühel päeval ootamatult vanaemana, et poiss supsas nalja tehes oma käed mulle jalge vahele kui istusin diivanil. Siis ma veel ei mõistnud. Kuid eile nägin tütart riietumas ja väikemees patsutas oma pontsu kaäekesega ta stretch-pükstele kohas, mis vaevu ta häbet varjas. Hetk hiljem pistis poiss talle selja tagant käe jalge vahele. Olin vapustatud ja ütlesin seda ka tütrele. Ütlesin, et nii algabki laste seksuaalne ahistamine. Tütar vaatas mind õndsa naeratusega ja ei öelnud midagi.
Küsimus:kuidas asja tõlgendada ja kuidas sellesse suhtuda?
Vapustatud konservatiivne vanaema.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Seda võib tõlgendada nii ja teisiti. Igat moodi ja ka nii nagu Teie.
Teisalt on oluline see, et igas kultuuris on väljakujunenud tavad ja reeglid, mis reguleerivad igale sugupoolele sobivat käitumist ja sugudevahelist käitumist. Ja ka ema ja vastassoost lapse omavahelist käitumist. Ma usun, et Teil on põhjust vapustatud olla, sest küllap selline käöitumine läheb vastuollu kõigi nende reeglitega, mis ülalpool loetletud. Ja Teil on kindlasti põhjust ka muretsemiseks, sest kui laps ei õpi selgeks oma kultuuris kehtivaid reegleid, siis on tal edaspidises elus kindlasti raskem toime tulla kui sellisel lapsel, keda õpetatakse reegleid järgima. Õieti ju kasvatus ongi see asi, mis peab lapsel oma kultuuris kohaneda ja toime tulla. Küllap on Teie lapselapsel üllatuseks see, et kasvatajatädi temaga pahandab, kui ta temaga sama moodi käitub ja hiljem ei tarvitse klassikaaslastele ega kooliõpetajatelegi selline asi meeldida ja kujutage ette, kui ta bussis sõites sama rahulikult teiste tädidega toimetaks.
Ma usun, et Te peate oma tütrega sel teemal pisut aru pidama, kuidas seda ja muidki reegleid ja norme lapsele selgeks õpetada.
HK, kah mõneti konservatiivne