Tere
Olen naisterahvas, kellel probleeme konkreetse suhtega. Nimelt tutvusin juba üle aasta tagasi mehega, kes oleks just kui minu mõtetest välja astunud. Armumine oli esimesest pilgust ja millest aastaga on kasvanud armastus. Oleme temaga hingesugulased. Probleem aga järgmine, et meil ei tekkinud temaga tõsisemat suhet, kuna ta on elus pidanud palju pettuma, siis palus ta aega hingeasjade korratstamiseks.( saime tuttavaks just sellel ajal, kui toimus lahkuminek tema naisest). Me küll kohtume perioodiliselt, kuid mina ei suuda temast loobuda, ta on mul mõtetes 24 h. ööpäevas ning ma tunnen, et see hakkab mul elu segama, ma vaevlen pidevalt hirmude käes nagu näiteks et ma teda enam ei näe. Ma elan lootuses, et äkki ikka ühel päeval....... Või äkki oleks mul targem temaga kõik suhted lõpetada?Olen üritanud talle mitte mõelda, kuid asjata. Ma võrdlen kõiki mehi temaga ning sellepärast pole mul ka tekkinud teisi suhteid. Mind huvitab miks ma seda teen ning kuidas ma saaksin lahti sellest sõltuvusest mis mul seoses temaga on?Kas peaksin küsima abi professionaalilt?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Tundub, et te olete õnnelik inimene. Ega seda ju nii tihti ei juhtugi, et keegi kohtab oma unistuste partnerit. Ja see, mida Te kirjeldate oma tunnete kohta on ju küllalt ootuspärane -- kui ikka midagi nii ideaalset on läheduses, siis on ju väga suur hirm sellest ilma jääda, ja lootus, et see kestaks ja kahtlused, kas ikka ... Teate, mulle tundub, praegu seda vastust kirjutades, et kas ikka ongi kõige parem elada oma ideaalse partneriga? Elada kogu elu hirmus, et kas see kõik jätkub ja kas keegi teine teda minult üle ei löö ja muud taoliseda asjad. Pealegi, kui juhtubki midagi ja minnaksegi lahku, siis on just see tunne, et polegi enam kedagi, kellega tasuks kohtuda. See on nagu igasuguse ideaali saavutamisega. Kui ideaal käes, kuhu siis enam pürgida? Võibolla peaksid ideaalid jäämagi mingiteks unistusteks, mille peale mõtelda ja mille poole püüelda aga mitte saavutada või kätte võita?
HK