Tere!
Muret teeb 4-aastase poja käitumine. Praegusel ajal on ta täiesti võimatu, s.t. sõnakuulmatu ja jonnib vastu. Oleme mehega üritanud rahulikult rääkida, kuidas õieti käituda ja mida tohib öelda ja mida ei ning karmimal viisil teda nurka pannud või oma tuppa saatnud, aga midagi ei muutu. Ühesõnaga kõigele reageerib negatiisvelt. Nt.kui ütlen, et palun korista tuba ära, siis loomulikut järgneb ei. Ütlen nt. selle peale, et siis telekat ka ei vaata. Tema reageerib uksi paugutades ning vastu karjudes, et olen paha emme ja vaatan küll jne. Neid tema reaktsioone võib päeva jooksul niisamagi ette tulla. Lihtsalt äkki on jälle kõik pahad ja ise torinat-porinat täis. Lasteaiaski on probleeme. Tema ei ütle kunagi hommikuti lasteaias kasvatajale ja sõpradele rõõmsalt TERE. Meil on hoopis välja kujunenud nii, et kõik oleks rahulik ja ilma stseenideta, tuleb rühma uks kinni panna ning keegi ei tohi segada. Sest muidu ta võib reageerida agressivselt, te olete pahad ja pole minu sõbrad, viskan teid aknast välja. No umbes nii. Kõik eelnev ei tähenda, et ta kogu aeg selline on. On muidu aktiivne ning asjalik poiss. Tema käitumine lihtsalt teeb nõutuks. Kas peaks konsulteerima mõne psüholoogiga või mis võiks olla tema käitumise põhjuseks?
Ette tänades. Murelik ema.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui Te ise peaksite tuba koristama ajal, mida otsustate sisustada millegi meeldivaga, võib arvata, et tekib ka Teil väike tõrksus. Kuidas siis väike inimene peaks reageerima? Laps tuleb koristama meelitada, olles ise abiks ja tehes töö võimalikult mängulisemaks. Televiisor võib vahel ka "katki" olla ja tööle hakkab ta siis, kui näeb kui korras poja tuba on. Mõelge loovaid nippe poja kaasamiseks majapidamistöödes. Jonni puhul püüdke jääda rahulikuks ja siiski oma nõudmste juurde. Oluline on, et isa ja ema on nõudmistes üksmeelel.
Soovitan lugeda raamatut: "Jonniiga" (autor:Gertrud Teusen) ja ka teisi, mis on lapse arenguga seotud.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.