Tere!
Probleem on ysna delikaatne ja lihtsalt ei oska kellegi teise poole poorduda.
Elan teist aastat koos oma elukaaslasega ja oleme moelnud jargmise aasta jooksul ka abielluda. Hiljaaegu aga oma suureks kohkumuseks avastasin, et mu mehel on ka teisi suhteid ja mitte naistega, vaid meestega. Proovisin sel teemal temaga raakida, kuid asjatult - ta isegi ei tunnista seda. Olen moelnud lahku minemisele, kuid armastan teda vaga ja ta on toeliselt hea mees. Kuidas aga edasi elada teadmisega, et ma ei suuda talle koike pakkuda? Kuidas tulla toime armukadedusega? Voimaliku haigusteohuga? Usalduse puudumisega? Voibolla suudaksin tema biseksuaalsusega isegi leppida, kui me vaid sellest raagiks, kuid ilmselt on see voimatu. Siiani tundus meil olevat aga vaga avatud suhe... ja mis saab veel edasi?
Annabella

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Annabella,
see on küll mõneti keeruline olukord tõesti.
Olgu see bi- või heteroseksuaalsus, Te peate eelkõige enesele selgeks tegema selle, kas Te lepite sellega, et Teie partneril on Teie kõrval ka muid suhteid. Olgu omasooliste või vastassoolistega. See ei ole üleüldse soolise suundumuse küsimus Teie jaoks. Me elame kultuuris, kus on tavaks üks partner korraga. Ükskõik mis sooline. Kuigi preagu on selles asjus normid mingis mõttes laiemad ja leebemad. Siiski, igaüks otsustagu enese jaoks see kõigepealt ära, kas talle sobib elada nõnda, et partneril on muidki peale nn põhipartneri. Kui Teile ei tee muret olla mitmes partner oma mehele, siis alles tekib küsimus tervisest või muudest asjadest. Kui Te olete akstepteerinud "avatud suhte", saab ka oma partneriga kokku leppida, kuidas ta peaks omi partnereid kõikvõimalike nakkustest hoidma.
HK