Tere.
Olen 40 a naine, abielus, täiskasvanud laste ema. Tunnen, et olen oma probleemidega ummikus ja ei suuda neile kuidagi lahendust leida. Seda juba pool aastat ja mulle tundub, et paremaks ei lähe miski, aina hullemaks. Olen mõelnud ka surmale, sest kellele mind ikka enam niiväga vaja on - lapsed suured, saavad ise oma eluga edaspidi hakkama. Olen ise oma käitumist analüüsinud, püüdnud põhjuseid otsida, lahendusi leida. Olen lugenud mitmeid raamatuid (Ärge muretsege, hakake elama, Kunst elada jne). Teoreetiliselt on kõik ju ilus, selge ja õige, aga ma ei ole võimeline nii mõtlema ja käituma. Pereelu on korras, probleemid on tekkinud töölt, kuid tunnen, et juba toon neid ka koju kaasa - lõputult enese sees hoida ei jaksa. Olen närviline, ärritun kergesti, nutan ilma põhjuseta, ei suuda uinuda enne 2-3, tööl tunnen end saamatuna, ei suuda keskenduda, probleeme on enesekehtestamisega, tihtipeale unustan hetkega mis ise rääkisin. Olen paks ja kole ning seda "tänu" liigsöömisele, vahel tunnen, et justjui karistan end toiduga - isu ja tahtmist ei ole, aga söön kuni veel mahub ja on halb olla. Oksendamas siiski ei käi. Olen mitmel korral mõelnud pöörduda psühholoogi poole, kuid ikka ja jälle araks löönud. Kujutan ette kuidas minu käest midagi küsitakse ja ma ei oska mitte midagi mõistlikku vastata, mis on ja miks nii on ja milles siis üldse probleem on. Kui suur/väike võib probleem või mure olla, et psühholoogi poole pöörduda?
Ette tänades, Mari

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Mari,
psühholoogi poole võib pöörduda ükskõik kui suure murega. Kas murel mingit mõõtu ka on? Kas mõni mure on väike ja teine suur? Mari, mure on mure ja siin mingid kaalu- või mõõduühikud ei kehti. Ja pole vaja muretseda (näete, Te olete veel ühe mure endale kaela võtnud), kas Te oskate midagi mõistlikku vastata, kui midagi küsitakse. Enamasti psühholoogid küsivadki ehk selliseid asju, millele on raske vastata. Kui kõigile nenede küsimustele vastata oskaks, siis poleks neid küsimusi ju õieti mõtet esitadagi. Sest küsimise mõte on ehk ka selles, et vastuse leidmiseks mõtlema peab. Ja mõtlemine see tähtis asi ongi ehk? Ja kui mõeldakse psühholoogi küsimuse ajel oma asjade üle, ehk siis leidub ka vastus sellele murele ja leidub ka murele lahendus või tee sellest välja.
Minge julgelt mõne psühholoogi vastuvõtule. Ärge seda niiväga kauaks edasi lükake. Kui asjaga ei tegele, läheb see enamasti hullemaks. Mõnikord ka läheb üle, aga selle peale ei saa kindel olla.
HK