Tutvusin meesterahvaga,kes oli just abielu lahutamas.Lahutuse algatajaks oli tema küllaltki võimukas naine.Viimane ei suuda arvatavasti siiani ära kahetseda seda tegu.Nüüd elame meesterahvaga koos ja oleme väga õnnelikud( varsti abiellume).Probleemi põhjuseks on aga nimetatud naine,kes on arvatavasti tänaseks tunda saanud lahutatud naise staatust ning sepitseb nüüd seljataga kõikvõimalikke intriige.Solvab kaudselt mind,kuigi ei tunne.Ei luba eksmehel kokku saada nende kahe ühise lapsega ,nõuab raha,ähvardab,karjub,nutab,hüsteeritseb,jne.
Meesterahvas on mitmeid kordi püüdnud temakesele selgeks teha,et elagu oma elu ja jätku meid rahule ,kuid siiani ei ole see mõjunud.Tundub ,et eksnaine usub siiralt siiani ,et on ainus sobilik naine siin maailmas.
Ma sooviksin teada,on see asjade normaalne käik (mulle tundub,et mitte) ja kaua ma peaksin seda kannatama kui kõrvalvaataja.Äkki peaksin ise temaga ühendust võtma ja asjad sirgeks rääkima?
Ette tänades
Maarika (Tartu)

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
See ei ole küll asjade normaalne käik, nagu Te arvate, aga väga sageli need asjad just nii käivadki.
Aga ehk on see siiski üsna normaalne, kui selle üle mõelda. Normaalne mahajäetud naise seisukohalt. Küllap see on Teile kui naisele mõistetav, et olla maha jäetud ei ole just kerge. Sel puhul tekib palju raskeid mõtteid oma elu ebaõnnestumisest ja küllap ka tugevaid enesesüüdistusi, et elu on läinud nagu ta on läinud ja ehk oleks pigem pidanud tegema nii ja nii ja mitte nii. Ja muidki raskeid mõtteid. Üldiselt on nii, et inimesed ei kannata pikka aega selliseid raskeid mõteid kanda. Iga inimene püüab nendega toime tulla eri viisil. Ja üks viis selliste raskete mõtetega toime tulla on hakata juhtunus süüdistama teisi. Seda teist naist ja ka seda äraläinud meest. Kergem on ju süüdistada halbuses kedagi teist kui mõelda raskeid mõtteid. Nii et ehk aitab see mahajäetul oma tunnetega sel viisil toime tulla.
Kahtlemata on selline olukord kõigile raske: raske jäetule, jätjale, lastele juurdetulijale ja muilegi veel. Raske eri viisil.
Kui kaua peaks kannatama? Ei tea. Mõnel läheb see kiiremini üle, teisel ei lähegi. Mäletan lugu, kus lahkuminekust oli möödas üle kümne aasta, aga vastastikkused vihatunded olid nii tugevad, nagu oleks lahkuminek olnud alles eile. Kiiremini läheb see üle siis, kui jäetu tegeleks oma tunnetega. See oleks eelkõige talle endale kergem, kergem lapsele, kes saab elada rahulikumat elu jne.
Ma ei usu, et see oleks olukorrale kasuks, kui Te asjasse sekkuksite. Küllap oleks selline kohtumine liigagi tundetormiline ja te mõlemad saaksite kõvasti haiget. Aga mine tea. Inglastel on vanasõna "The proof of the pudding is in the eating".
HK