Ebaregulaarne tsükkel 24.01.22 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Ma jätsin beebipillide tarbimise 5 kuud tagasi, samal kuul kui ära jätsin, olid päevad, siis jäi kuu vahele ja tulid uuesti päevad ,ehk siis augusti algul olid päevad, septembris jäi vahele ja oktoobri algul jälle olid.Nüüd on jäänud 3 kuud vahele,kas rasestumise risk on suur või pigem mitte? Sest olen lugenud,et nii pikalt beebipille võtnud (7 aastat) ja siis ära jätnud keha vajab taastuda vähemalt 6 kuud, enne kui rasestumine toimuda võib?
Ette tänades!

Arst vastas:

Urve Pappa

dr Urve Pappa

Naistearst

Confido tervisekeskus

Tere

Kui te pillid lõpetate, siis on tegelikult ka rasedusvastane toime koheselt läbi. Taastub teie enda tsükkel, mis teil on ebaregulaarne ja see ei ole normaalne. See ei ole seotud eelnevalt pillide kasutamisega. Ebaregulaarsel tsüklil on palju erinevaid põhjusi alates elustiilist, stressi-koormuse tasemest, toitumisest, kehakaalust, kilpnäärme talitlusest jpm. Soovitav on pöörduda lisauuringute suhtes günekoloogi vastuvõtule.
Rasestumine võib toimuda ka ebaregulaarse tsükli korral. Tavaliselt kaasnevad rasestumisega enesetunde muutused ja siis on soovitav teha rasedustest.

Kas see arutelu oli kasulik? Teie arvamus võeti arvesse.

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Ebaregulaarne tsükkel

Tere

Olen 24. aastane nasiterahvas ja kasutan pille nimega Ammily. Mure on selline, et juba mitmed kuud on olnud tsükkel väga ebaregulaarne. Pillivabal nädal tekivad päevad ja siis pilli võtmise ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillid võivad põhjustada ebakorrapärast veritsust ja see on üks pillide võimalikest kõrvaltoimetest. Kui selline veritsus jätkub, siis on soovitav pille vahetada. Pillide vahetuse sooviga pöörduge ...

Loe edasi

Pikk menstruatsiooni tsükkel

Tere. Mure on 13 eestade tütre pärast. 1,5 aastat tahasi hakkas menstruatsioon. Alguses kestis vaid mõned päevad siis oli paus üsna mitu kuud. Kui päevad algasid uuesti oli tsükkel 3 kuud ja üsna tugeva ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, noortel kui menstruatsioonid algavad võibki tsükkel olla ebaregulaarne mõned aastad.. Kollaskehahormooni võiks võtta umbes 6 kuu vältel ja võtta tsükli II pooles 10 päeva, nii iga kuu. Sellega ...

Loe edasi

duphaston

Tere,
minu arst kirjutas mulle Dhupastoni,kuna mu tsükkel on ainult määriv ja ebaregulaarne(võtsin 6 aastat Diane 35 ja soovin rasestuda). Pean seda võtma tsükkli 14 päevast alates 1 tablett 10 päeva.Praegu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Päevade esilekutsumiseks võiks hakata tarvitama Duphastoni 1 tablett kaks korda päevas 10 päeva jooksul.Kui menstruatsioon algab varem,siis katkestate ka võtmise.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Tere!
Mul on niisugune mure,et jätsin Logesti võtmise ära 2005 a. oktoobris, kuni uue aastani käis mens täiesti normaalselt 28-se tsükliga. Uuest aastast on olnud tsükkel küll 28 ja siis 32 jne. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsioonitsükkel võib tõepoolest peale hormonaalset rasestumisvastast ravi umbes poole aasta jooksul ebaregulaarne olla.Kui niisugune häire jääb püsima pikemaks ajaks,siis pöörduge oma günekoloogi ...

Loe edasi

hormonaalne häire

Tere!

Selgus, et mul on testosterooni tase veres liiga kõrge (üle 4) ja tsükli teises faasis on naissuguhormoonide tase liiga madal. Arstile pöördusin, kuna mul on väga ebaregulaarne tsükkel ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Olete piisavalt kaua kasutanud rasestumisvastaseid tablette m.tsükli regulatsiooni eesmärgil,seetõttu on ka erinevate preparaatide vahetamise järgselt tsükli häireid.Diane-35 ja Femina on erinevate ...

Loe edasi

Ebaregulaarne tsükkel ja soov rasestuda

Lõpetasin suvel (kasutasin 8kuud Femodeni) pillide kasutamise, sooviga rasestuda. Enne tablette oli tsükkel 28-32 (v.a mõned harvad erandid 2 nädalat kuni 2 kuud). Aga nüüd, peale pillidega lõpetamist ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Lõpetage see Duphastoni võtmine ja paluge oma günekoloogil teha ultraheliuuring kontrollimaks emaka limaskesta paksust ja munasarjade struktuuri.Peale pikaajalist pillide tarvitamist esineb sageli ...

Loe edasi

Tablettide ärajätmine

Tere!!

Pöördun Teie poole sellise murega. Võtsin 5 kuud Jeanine tablette (Juuli-November) Kui enne tablettide võtmist oli tsükkel ebaregulaarne, siis tablettide võtmise ajal muutus see regulaarseks. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide võtmise ajal on menstruatsion väga regulaarne tänu pillidega tekitatud hormoonide tasemele. Peale pillidega lõpetamist käivitub taas munasarjade funktsioon ja kui enne oli tsükkel ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Tere!
Menstruaaltsükel tavaliselt 30-35 päeva, kuid viimasest päevadest on möödas 45 päeva. Kas on loomulik, et mõnikord, lihtsalt jääb tsükkel vahele? Rase ma ei ole.

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kui m.tsükkel aastas 1-2 korda on ebaregulaarne,võib seda lugeda normi variandiks.Tavaliselt eelneb sellele stresssituatsioon või kiire kehakaalu kõikumine. Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

Ebaregulaarne tsükkel

Kas menstruatsiooni tsükkel võibki jääda ebaregulaarseks? Olen 19aastane ja tsükkel pole kunagi regulaarne olnud, kuid mind pole see seganud..kuid kas peaksin ikkagi arsti poole pöörduma?

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Oleneb,kui ebaregulaarne on ebaregulaarne.Kõikumine 2-3 päeva ei ole tõesti mingi probleem.Kui aga mõni kuu jääb vahele ja siis on mitu korda kuus,siis peaks günekoloogi poole pöörduma.Kirjutage ...

Loe edasi

Pillid 37-aastasele?

Kas peagi 37-aastaseks saav naine võib rasestumisvastaseid tablette kasutada? Ei suitseta. Tsükkel võrdlemisi kõikuv. Praegu on tavaline spiraal. Tänan vastuse eest!

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Rasestumisvastaseid tablette e. pille võib kasutada ka 45-aastane naine, vanus pole siin piiranguks. Kuna menstruatsioon on ebaregulaarne, kindlustavad pillid ka regulaarse tsükli.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi