Tervislik toitumine 865 teemat   948 postitust foorumis

Lisa vastus

Jürile: sojarasv on taimne, võis olev piimarasv ...

Autor: Hildur 09.07.03 15:48

Jürile: sojarasv on taimne, võis olev piimarasv aga loomne, lisaks on seda 4- 5 korda rohkem. Liiga suured kogused loomseid rasvu tapavad meid tasapisi, ummistades meie veresooni, paksuksminemine muidugi peale selle. Allpool veidi teavet soja kohta, mida Kaug-Idas igapäevaselt süüakse ja ollakse seetõttu meist palju tervemad.
Alljärgnev pikk loetelu põhineb enam kui 35 aasta pikkusele uurimistööle nii Läänes kui Idas. Tulemused näitavad, et soja regulaarne (kuus korda nädalas) tarbimine tekitab järgmisi positiivseid nihkeid:

· alandab märgatavalt vere kolesteroolisisaldust
· parandab südametegevust
· mõjub arterite seinu tugevdavalt ja puhastavalt
· soodustab seedimist ning vähendab kõhukinnisust
· lagundab sapikive ja aitab uute kivide teket ära hoida
· reguleerib veresuhkru sisaldust ja insuliini tootmist
· vähendab vähki haigestumise ohtu
· menopausis korvab looduslikke östrogeene
· stimuleerib mõlema soo suguhormoonide teket
· aitab ära hoida osteoporoosi ehk luude hõrenemist
· seob ja viib välja toksilisi aineid
· ravib närvinõrkust, tugevdab kogu närvisüsteemi
· sarnaselt šokolaadiga tekitab rahuldus- ja heaolutunde

Soja raviomadused põhinevad ubade suurepärasel koostisel. Sojaubades on olemas kõik see, mida organism vajab, eeskätt 35-50% väärtuslikku, organismi poolt täielikult omastatavat taimset valku, mille aminohapped on väga lähedased loomsete valkude omadele. Lisaks 13-26% kolesteroolivaba taimset rasva, mille rasvhapped on inimorganismile ülimalt soodsa koostisega, ning 14-24% energiat andvaid süsivesikuid. Sojas on ohtrasti seedimisele hädavajalikku kiudainet, mineraalidest kaaliumi, kaltsiumi, magneesiumi, fosforit, rauda, mangaani, fluori ja joodi.

Kas pole tore toiduaine?
Hildur Sokk, Imekokk

Teata sobimatust kommentaarist
 

Lisa vastus

Saada