Tervisesport 216 teemat   245 postitust foorumis

Lisa vastus

Hüperventilatsioon jooksmise järel, sellest krambid?

Autor: Mehka 23.09.16 15:05

Jooksin kiirelt; ca poole tunni pärast vaatasin, et pulss on liiga kõrge, alandasin kiirust ja minuti pärast jäin täiesti seisma, ise kogu aeg hästi aktiivselt hingeldades. Veidi peale seisma jäämist hakkasin kätes tundma surinat, mis läks üle labakäte ja suu ümbruse krambiks. Varsti ma enam sõrmi liigutada ja rääkida ei suutnud, möödakäijad kutsusid kiirabi. Pulss hakkas vaikselt alla tulema, mina jätkasin hingeldamist. Krambid hakkasid ära minema ca veerand tunni pärast.

Kiirabiarstid selgitust pakkuda ei osanud, EKG oli korras, tõenäoliselt polnud ka vedeliku- või soolapuudust.

Nüüd jäin ise mõtlema, et kas tegemist võis olla hüperventilatsiooniga (st hingeldamise tõttu CO2 sisaldus veres liiga madal, pH paigast ära, ja üheks tulemuseks, nagu lugesin, võivadki krambid olla)? Kummaline on see, et see tekkis vahetult aktiivse jooksmise järel, kus peaks just hapnikunälg olema (olin küll enda teada aeroobses tsoonis).

Teata sobimatust kommentaarist
Autor: Taavi   22.10.16 00:49

Mina pakuksin võimalikuks variandiks alatoitumise, organism üritab hapniku arvelt kätte saada söömata jäänud kogust (energiavaru pole piisav), kuid see on füüsiliselt võimatu, sööma peame kõik. Esialgu vähenda koormust ja suurenda järk-järgult, sest ilmselge on see, et organism ei tulnud asjaga toime. Võimalus jääb, et energiajooke ja kofeiini peaks vähem tarbima, sest aktiivne tegevus tõstab pulssi veelgi. Surin kätes viitab verevarustuse või mingi elemendi nt hapnik häires/puudumisele antud piirkonnas, nt liiga kaua istudes võib veresooned kinni pitsuda ja püsti tõustes jalad ei kanna ja hakkavad surisema või surisesid juba eelnevalt.
Toitu korralikult, ülejäänu on organismi teha.

Teata sobimatust kommentaarist
Autor: Taavi   22.10.16 00:57

Oled muidu hiljaaegu sama kiirelt jooksnud, kramp on loomulik nähe kui organism ei suuda toime tulla ehk pingutasid üle. Proovi jalgrattaga, kui hoiad ülikiiret tempot, ehk väntad tükk aega elu eest, siis jalad või kopsud lähevad krampi - tean omast käest, aitab ainult tegevuse jätkamine rahulikumalt ja kestvalt. Ülejäänud on tunnetuslik kas jääda veidi aja pärast puhkama või jätkata pikemalt.
Muidugi jääb võimalus liiga äkilisele lõpetamisele, sest organism ei eeldanud nii kiiret tempo langemist, kõik jooksmisel aktiivsed organid töötasid täiskoormusel ja seisma jäädes tekkisid probleemid. Jäid ju seisma suhteliselt ootamatult, üksnes pulsi tõttu, ühesõnaga minut on liiga väike peletegemise aeg peale ülikiiret jooksu, organism ei jõua nii järsku kohanduda.

Teata sobimatust kommentaarist
Autor: Taavi   22.10.16 01:01

Asja kordumisel soovitaksin koormusekg-d, sealt saab teha keha vastupidavuse kohta järeldusi, kuid veresuhkur võib olla liiga madal ehk sööma peab eelneval päeval kindlasti piisavalt.

Teata sobimatust kommentaarist
 

Lisa vastus

Saada