Suitsetamine 679 teemat   739 postitust foorumis

Lisa vastus

Jah, suitsetamise loobumiseks pole mingit ...

Autor: eduard 09.12.05 19:20

Jah, suitsetamise loobumiseks pole mingit imerohtu. Ise peab olema tugev ja hoiduma sigaretti haaramast. Mingil juhul ei tohi mõelda, et teen ühe ja siis........ . Kõige raskem on vast esimesed kolm päeva - organism on harjunud pideva nikotiiniga ja siis järsku ei tule midagi. Ka tegevustega harjumused alustades sigarettide ostmisest kuni suitsukoni äraviskamiseni jäävad ära - jäävad nö tühjad kohad.
Praegu ise tunnen, et hommikuti on kergem. Kui varem olin hommikuti kui asmaatik, kes ei saanud kuidagi hingatud - rind liikus kuid diafragma ei aidanud üldse hingamisele kaasa nii nagu peaks. Tunnen lõhnu palju paremini ja ujulas teen 6 ringi jutti vahepausideta rohkem kui varem.
Algus on käes ja tulemused samuti ja nüüd on juba kahju seda kõike rikkuda ja uuesti suitsetama hakata. Hea enesetunne ongi vast kõige suurem stiimul. Ja raha jääb alles. Olin ise tugev suitsumees ja mul läks ca 35.- krooni päevas suitsu peale- see teeb üle 1000.- krooni kuus ja aastas 12 000.- krooni !!!!!! Sigarettide hinnad tõusevad aga jälle 2-3 krooni. Ka see on stiimuliks mitte suitsetamist alustada.
Olen kasutanud ka Nicoret närimiskumme, mis hästi aitavad suitsunälga leevendada. Juhendi järgi tuleb närida 8-12 nätsu päevas ( maksimaalne kogus 24 nätsu ) kuid mul läks alates 19. novembrist 2-3 päevas kui sigarettide arvu vähendasin. Hiljem nätsude kogus suurenes ja sigarettida arv vähenes. Nüüd närin 4 - 5 päevas ja ühtegi sigaretti. Nätsu võtan siis, kui tunnen suitsunälga või muutun nats närviliseks ja pahuraks. Nätsu tuleb nii närida nagu juhendis kirjas.
Veel kord rõhutan, et mingil juhul ei tohi sigareti järgi haarata kui isu tekib. Ise olen püüdnud viia mõtted mujale või siis lihtsalt otsinud tegevust. Töö juures näiteks istudes laua ja arvuti taga tekib harjumus minna suitsetama. Tõusen püsti ja teen lihtsalt koridoris tiiru ära ja peale seda suitsunälga ei tunne. See võib olla ka harjumuse puudusest: tõusta ja käia ära. Ime kombel see aitab. Samuti ei joonud ma suitsetamise võõrutamise algul kohvi. Peale kohvi joomist tekkis tugev tahtmine suitsetada. Ka kohvita oli algul raske sest olin uimane. Nüüd olen hakanud jälle kohvi jooma kuid mitte nii palju kui varem. Usun, et enamus suitsetajad joovad rohkem kohvi kui mittesuitsetajad. Kohv ilma suitsuta tundus kui pulm ilma muusikata:)))
Töökaaslaste ja sõprade ja pereliikmete toetus aitab tugevasti kaasa. Hea on kuulda kui öeldakse, et ma ei köhi nii nagu varem, näen värskem välja ja ei haise suitsu järgi. Paljud suitsetajad aga kiidavad tugeva iseloomu pärast. Kõik see aitab kaasa. Ka see aitab kaasa, et olen oma lähedastele juba lubanud, et ei suitseta enam ja lihtsalt nats häbi on uuesti suitsetama hakata. Ikkagi enamus inimesi ei suitseta ja miks mina ei suuda.

Teata sobimatust kommentaarist
 

Lisa vastus

Saada