Seedimishäired 140 teemat   288 postitust foorumis

Lisa vastus

Maksanäitajad

Autor: S.H 14.12.11 21:34

Tere, oleks paar küsimust maksanäitajate kohta. Olen 26a mees ja kuskil 2a tagasi sai tehtud vereanalüüsid millest selgus et maksanäitajad on kõrged, täpseid arve ei mäleta, aga seejärel tehti hepatiidi testid ja veel midagi, kõik oli negatiivne, kuna 2 päeva enne seda sai ohtralt joodud veini (ca 5L) arvasin isiklikult, et näitajad olid sellest tingitud ja sinna see jäi. Kolisin nüüd Soome ja käisin tervisekontrollis, järgnes ka vereanalüüs, millest jällegi selgus, et maksanäitajad kõrged. Kuna ise peale ALAT-i arvu sellelt lehelt välja ei lugenud, siis äkki keegi siinsetest võib mulle natuke tõlkida kui hull seis on. Lehel järgmised näitajad normist kõrgemad, lisan lõppu veel igaksjuhuks norm, max näidud:

fS-Kol - 5.3 ( max 5 )
fS-Kol-LDL - 3.3 ( max 3 )
fS-Trigly - 4-63 ( max 2 )
S -Alat - 194 ( 10-70 )
S -GT - 89 ( 10-80 )
B -Leuk 10.2 ( 3.3-8.2 )

Lisan veel natuke infot, 2 nädalat tagasi oli tarkusehammas põletikuline, käisin hambaarsti esmaabis, et saada antibiootikume vms, aga selle asemel põletikust hoolimata eemaldati mul see hammas kohapeal ja kuna see ei tuld kergelt siis ka lõigati ning õmmeldi. Siis määrati mulle Antibiootikumi kuur milleks oli Flagyl 400mg 20 tbl 3xpäevas + võtsin ca 3 burana 600-t päevas 3-4 päeva. Ca 4-5 päeva peale antibiootikumi kuuri algust läks mu keel kollaseks, sestap ka läksin neid analüüse andma. Flagyl-i infolehte internetis lugedes, sai selgeks et kõrvalnähuna võib tekkida maksapõletik k.a kollasus. Küsimus siis... Kas need kõrged näitajad võivad praegu olla tingitud antibiootikumi ning põletiku koostööst või on asi tõsisem? Jätkan uuringuid korralikult, järgmine arst 2 nädala pärast aga seniks sooviks lihtsalt natuke infot või siis soovitust kuidas alandada neid näite. PS. Kahjuks ei puudu ka kange alkohol mu nädalavahetuste tegemistest, sellel nüüdsest küll kriips peal. Igatahes oleks tänulik igasugusegi info ja soovituse eest. Ettetänades!

Teata sobimatust kommentaarist
Autor: S.H   14.12.11 21:36

Täpsustan veel, kuur koosnes 20st tabletist, 1tbl 3 x päevas :)

Teata sobimatust kommentaarist
Autor: Kukkel   20.02.12 15:37

Ma pole küll päris arst, kuid olen meditsiini haridusega ja ka endal on probleem maksaga.
Kohe kui nahk või silmavalged lähevad kollaseks on tegemist maksaga.
Teil on kõrge kolesterool veres. Kolesterool eemaldub kehast läbi sapi. Kui sapis on palju kolesterooli võivad tekkida kivid ja need võivad sapi juhad blokeerida.
Kui väljaheide juhtub olema väga hele siis on kindasti midagi maksaga viga.
Antibiootikumid, alkohol ja kõik muu seeditakse maksas ja kuna teie maks oli juba eelnevalt ärritatud siis antibiootikumid asjale kaasa ei aidanud.
Peaksite lõpetama alkoholi joomise, ja kõrge rasva sisaldusega toitude söömise. Andma maksale aega end parandada. Ja kindlasti käima ära spetsialisti juures kes teile teie konkreetsest situatsioonist rohkem rääkida oskab.
Loodan, et kõik sai korda :)

Teata sobimatust kommentaarist
 

Lisa vastus

Saada