Ülekaalulisus 11-aastasel 25.08.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mul on laps, kes on 11-aastane.Ta on 155 cm pikk, aga ülekaalus, ta kaalub 51-53 kg. Mida teha, et lapse kaalu alandada ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teadmata lapse kohta enam andmeid (on ta poiss-tüdruk, käib ta treeningus, palju ta päevas liigub, millised on tema toiduvalikud, on tal mingeid haigusi, jmt) ei saa ma anda ka konkreetseid soovitusi. Oluline on aga see, et laps ise tahaks oma kaaluprobleemiga tegeleda. Kõigepealt soovitaksin pidada koos lapsega toidu-ja liikumispäevikut, et näha, kas tarbitud energia saab ka kulutatud ning vajadusel teha siis muutusi. Toitumisalast nõu leiab lehekülgedelt toitumine.ee ja nutridata.ee Laste ülekaaluproblemidega tegeletakse ka Tallinna Mustamäe Lastehaiglas.
Heade soovidega, dr.Ehala