50447 tasuta nõuannet!
Arst annab nõu, küsi julgelt!
Küsi arstilt!
Kliinik.ee RSS Feed
 
Suure kiudainesisaldusega toit vähendab surmaohtu

Suure kiudainesisaldusega toit vähendab surmaohtu

Värske uurimuse kohaselt võib rohke kiudainete, eriti täisteratoodetes sisalduvate kiudainete söömine vähendada südame-, nakkus- ja hingamisteede haigustesse suremise riski.

Meestel ja naistel, kes tarbisid kõige enam kiudaineid, oli võrreldes nende uuringus osalejatega, kes tarbisid kõige vähem kiudaineid, 22% väiksem tõenäosus haigusse surra. Sellist kasulikku mõju avaldasid peamiselt teraviljades, aga mitte näiteks puu- ja köögiviljades sisalduvad kiudaineid, vahendab WebMD.

Kiudainerikas toidusedel aitab alandada vere kolesteroolitaset ja veresuhkru taset ning arvatavasti sellepärast peetaksegi selliseid toitumisharjumusi südamele kasulikuks.

Siiski lisasid uurimuse autorid, et rohkesti kiudaineid tarbivatel inimestel võib olla lihtsalt üldiselt parem tervis ja seega ka väiksem oht haigustesse surra, nagu selgus värskest uurimusest.

Uurimuse läbiviija Yikyung Park (ScD), Marylandi osariigis Rockville’is asuva Riikliku Vähiinstituudi koosseisuline teadur, analüüsis koos kolleegidega andmeid 219 123 mehe ja 168 999 naise kohta, kes osalesid 1995. ja 1996. aastal ühes toitumisuuringus. Üheksa-aastase järeluuringu ajal suri neist 20 126 meest ja 11 330 naist. Väiksema tõenäosusega surid need, kes tarbisid kõige rohkem kiudaineid.

Keskmiselt sõid mehed päevas 13–29 grammi ja naised 11–26 grammi kiudaineid. Üldjoontes vähenes südamehaigustesse, nakkustesse ja hingamisteede haigustesse suremise oht kõige rohkem kiudaineid tarbivate meestel 24–56% ja naistel 34–59%.

Kõige ohtramalt kiudaineid sõid inimesed, kellel oli kõrgharidus, kes pidasid oma tervislikku seisundit heaks või suurepäraseks, kellel oli madalam kehamassiindeks ja naised, kes said menopausiaegset hormoonravi.

k

Kas see artikkel oli kasulik lugemine?
 
Tervise Arengu Instituut soovitab: soola pane kahvliga! Tervise Arengu Instituut soovitab: soola pane kahvliga!
Tervise Arengu Instituut soovitab kauplustes tootepakendeid lugeda ja võrrelda: inimene tohiks maksimaalselt tarbida umbes 5 grammi ehk ühe triiki teelusikatäie soola ööpäevas, soola pikaajaline liigtarbimine põhjustab aga erinevaid terviseprobleeme. btn_k
Tagli Pitsi: pealesunnitud soolased valikud Tagli Pitsi: pealesunnitud soolased valikud   Anoreksia võib olla põhjustatud ajudefektist Anoreksia võib olla põhjustatud ajudefektist
Kevadine toidulaud kergemaks ja värvilisemaks! Kevadine toidulaud kergemaks ja värvilisemaks!
Tervise Arengu Instituut koos Eesti suuremate kauplusekettidega kutsub ka kevadel pöörama suuremat rõhku puu- ja köögiviljadele, et tervislikumalt ja kergemalt toituda. btn_k
Tsöliaakiasse haigestumine on tõusuteel Tsöliaakiasse haigestumine on tõusuteel   Algab koolitoidu uuring Algab koolitoidu uuring
Tagasi Kliinik.ee lehele
10 soovitust mitmekesiseks toitumiseks
10 soovitust mitmekesiseks toitumiseks
Mida süüa, et toit oleks tervislik ja samas mitmekesine? Loe edasi...
Kas ma kaalun liialt palju?
Kas ma kaalun liialt palju?
Kas sinu kehakaal on normis? Tee test! Loe edasi...
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet võib ohustada meid kõiki. Tee siinsamas lihtne test, mis näitab kui suur on sinu risk haigestuda 2. tüüpi diabeeti. Loe edasi...