50447 tasuta nõuannet!
Arst annab nõu, küsi julgelt!
Küsi arstilt!
Kliinik.ee RSS Feed
 
Köögiviljade söömine annab särava jume

Köögiviljade söömine annab särava jume

Igaüks teab, et päevas peaks sööma vähemalt viis portsjonit puu- ja köögivilju. Värske uurimuse kohaselt teeb see meid ka vastassoole ahvatlevamaks.

„Palju räägitakse sellest, et kui me praegu tervislikult ei toitu, siis saame 50 aasta pärast südameataki,“ kommenteeris 29-aastane Ian Stephen, kes on psühholoogia abiprofessor Nottinghami Ülikooli Malaisia filiaalis. „Kuid nüüd võime täie kindlusega väita, et kui sööme ohtralt puu- ja köögivilju, siis kuue kuni kaheksa nädala pärast on meie välimus palju kenam.“

Välimuse paranemises on peaosa karotenoididel ehk antioksüdantidel, mis annavad punase värvuse näiteks tomatile, paprikale, ploomile ja porgandile. Punane toon tasakaalustab inimnaha kollakat varjundit, andes sellele tervisest pakatava ja särava jume, kirjutab Guardian. „Organism säilitab karotenoide nahaaluses rasvakihis,“ märkis Stephen. „Lisaks toodetakse karotenoide ka vereseerumis, kust need naha pealiskihti imbuvad, andes näonahale särava jume.“

Uurimus viidi läbi Šotimaal, kus päikesekiirgus ei ole kuigi tugev.

„Kasutasime seadet nimega spektrofotomeeter, et teha kindlaks, kuidas naha karotenoidide ja melaniini taseme muutumine mõjutab nahatooni. Seejärel pidid osalejad arvutiprogrammi abil muutma fotodel kujutatud inimeste nahatooni võimalikult kenaks, reguleerides karotenoidide ja melaniini antavaid värvivarjundeid.“ Osalejad ei muutnud melaniini taset kuigi palju, kuid karotenoidide oma muutsid märksa rohkem.

Katse teises osas vastas teine osalejate rühm küsimustele igapäevaselt tarbitava puu- ja aedviljade koguse kohta ning seejärel analüüsiti nende nahatooni, et teha kindlaks, kas särava jume põhjuseks on just nimelt kõrgem karotenoidide, mitte muude pigmentide, näiteks melaniini tase.

k

Kas see artikkel oli kasulik lugemine?
 
Tervise Arengu Instituut soovitab: soola pane kahvliga! Tervise Arengu Instituut soovitab: soola pane kahvliga!
Tervise Arengu Instituut soovitab kauplustes tootepakendeid lugeda ja võrrelda: inimene tohiks maksimaalselt tarbida umbes 5 grammi ehk ühe triiki teelusikatäie soola ööpäevas, soola pikaajaline liigtarbimine põhjustab aga erinevaid terviseprobleeme. btn_k
Tagli Pitsi: pealesunnitud soolased valikud Tagli Pitsi: pealesunnitud soolased valikud   Anoreksia võib olla põhjustatud ajudefektist Anoreksia võib olla põhjustatud ajudefektist
Kevadine toidulaud kergemaks ja värvilisemaks! Kevadine toidulaud kergemaks ja värvilisemaks!
Tervise Arengu Instituut koos Eesti suuremate kauplusekettidega kutsub ka kevadel pöörama suuremat rõhku puu- ja köögiviljadele, et tervislikumalt ja kergemalt toituda. btn_k
Tsöliaakiasse haigestumine on tõusuteel Tsöliaakiasse haigestumine on tõusuteel   Algab koolitoidu uuring Algab koolitoidu uuring
Tagasi Kliinik.ee lehele
10 soovitust mitmekesiseks toitumiseks
10 soovitust mitmekesiseks toitumiseks
Mida süüa, et toit oleks tervislik ja samas mitmekesine? Loe edasi...
Kas ma kaalun liialt palju?
Kas ma kaalun liialt palju?
Kas sinu kehakaal on normis? Tee test! Loe edasi...
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet võib ohustada meid kõiki. Tee siinsamas lihtne test, mis näitab kui suur on sinu risk haigestuda 2. tüüpi diabeeti. Loe edasi...