50447 tasuta nõuannet!
Arst annab nõu, küsi julgelt!
Küsi arstilt!
Kliinik.ee RSS Feed
 
Tervislik toitumine tõstab laste IQ-taset

Tervislik toitumine tõstab laste IQ-taset

Bristoli Ülikooli teadlaste sõnul võib kartulikrõpsude, šokolaadi ja kookide söömine mõjuda halvasti laste intellektile.

Nende uurimuse kohaselt on rohkesti rafineeritud toite sisaldav söögisedel ja mõnevõrra madalam IQ-tase omavahel seotud, vahendab BBC.

Ajakirjas Journal of Epidemiology and Community Health avaldatud uurimistulemustes viidatakse sellele, et kehv toitumine võib jätta jälje aju arengule.

Briti Toitumisliidu (The British Dietetic Association) sõnavõtu kohaselt tuleb just noortele lapsevanematele selgitada tervisliku toitumise tähtsust.

Avoni pikaajalise vanemate ja laste uuringu kestel jälgiti muuhulgas 3966 lapse toitumisharjumusi kolme, nelja, seitsme ning kaheksa ja poole aasta vanuses.

Teadlaste sõnul võis lapsed toitumise alusel jagada kolme rühma. Esiteks lapsed, kelle söögisedel sisaldas rohkesti rasvu, suhkrut ja valmistoitu; teiseks need, kelle traditsiooniline söögisedel põhines peamiselt lihal, kartulitel ja köögiviljadel; ning kolmandaks lapsed, kes sõid vanemate teadlikul valikul ohtrasti tervislikke salateid ning puu- ja köögivilju.

Kõik lapsed tegid kaheksa ja poole aasta vanuses IQ-testi.

Teadlaste sõnul ilmnes IQ-taseme ja toitumisharjumuste vahel seos, mis jäi kehtima ka pärast seda, kui võeti arvesse sellised tegurid nagu ema haridustase, ühiskondlik klassikuuluvus ja rinnapiimaga toitmise kestus.

Selgus, et kui laps tarbis neljandal eluaastal rohkesti rafineeritud toite, oli tema IQ-tase üheksandal eluaastal pisut madalam, mis viitab sellele, et varajastel toitumisharjumustel on pikaajaline mõju.

Dr Pauline Emmett, kes selle uuringu Bristoli Ülikoolis läbi viis, lisas: „Aju areneb palju kiiremini varases lapseeas – just siis kasvab see kõige rohkem. Näib, et hilisem eluviis ei avalda sellele enam sedavõrd tugevat mõju.“

Kuigi seos toitumisharjumuste ja IQ-taseme vahel oli väga selge, ei olnud söögisedeli mõju intellektile kuigi suur. Valmistoite tarbivate laste IQ oli vaid paari punkti võrra madalam.

Toitumisasjatundjate sõnul kajab neist uurimistulemustest vastu terve mõistuse hääl.

 

k

Kas see artikkel oli kasulik lugemine?
 
Tervise Arengu Instituut soovitab: soola pane kahvliga! Tervise Arengu Instituut soovitab: soola pane kahvliga!
Tervise Arengu Instituut soovitab kauplustes tootepakendeid lugeda ja võrrelda: inimene tohiks maksimaalselt tarbida umbes 5 grammi ehk ühe triiki teelusikatäie soola ööpäevas, soola pikaajaline liigtarbimine põhjustab aga erinevaid terviseprobleeme. btn_k
Tagli Pitsi: pealesunnitud soolased valikud Tagli Pitsi: pealesunnitud soolased valikud   Anoreksia võib olla põhjustatud ajudefektist Anoreksia võib olla põhjustatud ajudefektist
Kevadine toidulaud kergemaks ja värvilisemaks! Kevadine toidulaud kergemaks ja värvilisemaks!
Tervise Arengu Instituut koos Eesti suuremate kauplusekettidega kutsub ka kevadel pöörama suuremat rõhku puu- ja köögiviljadele, et tervislikumalt ja kergemalt toituda. btn_k
Tsöliaakiasse haigestumine on tõusuteel Tsöliaakiasse haigestumine on tõusuteel   Algab koolitoidu uuring Algab koolitoidu uuring
Tagasi Kliinik.ee lehele
10 soovitust mitmekesiseks toitumiseks
10 soovitust mitmekesiseks toitumiseks
Mida süüa, et toit oleks tervislik ja samas mitmekesine? Loe edasi...
Kas ma kaalun liialt palju?
Kas ma kaalun liialt palju?
Kas sinu kehakaal on normis? Tee test! Loe edasi...
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet võib ohustada meid kõiki. Tee siinsamas lihtne test, mis näitab kui suur on sinu risk haigestuda 2. tüüpi diabeeti. Loe edasi...